Vappen.

Nu sitter vi hos Malin och Caroline och firar valborg! Just nu är de andra (Malin, Caroline, Joan och Laura) ute på rökpaus, så jag passar på att skriva ett inlägg! Vi har käkat gott, varit ute på stan och nu spelar vi förspelet. Ni vet, spelet jag lade in en bild på för någon vecka sedan. Jag tar det lite lugnare  med alkoholen idag, eller inte lungt utan försiktigt. Man vet aldrig hur penicillin och alkohol kommer överens. Efter bara en öl kändes det som om jag druckit minst fem öl, haha. Får se vart vi hamnar ikväll/inatt.

Nu kommer de andra in så jag skall vara lite social ;) Ha en superbra valborg!

Dagens.

Dagens humör: Glad!


Dagens mående: Lite ont i magen, annars bra.


Dagens frisyr: Nyfärgat och utsläppt.


Dagens klädsel: En topp och ett par tights (just nu).


Dagens planer: Äta middag med mami och papi, åka in till stan, fira vappen.


Dagens vill ha: Mina nybeställda tights.


Dagens längtan: Kvällen.


Dagens fundering: Vad man skall ha på sig ikväll.


Dagens beroende: Hmm. Lär väl märka det senare.


Dagens tråkigaste: Vädret.


Dagens tidning: Vasabladet.


Dagens låt: Leona Lewis - I Got You.



P.S. Dagens snattade jag av Matilda (:


30 april 2010.

Godmorgon allihopa! Idag är det Valborgsmässoafton! Så idag blir det att äta god mat här hemma hos mami och papi, och sen åka in till stan och börja göra sig redo inför kvällen för att fira med vännerna! Mycket trevligt!

Mamma färgade ju håret på mig igårkväll. Efteråt kunde man nog se några slingor som inte velat ta emot den bruna färgen, de jävlarna. Men idag ser varken jag, Patrik eller mamma några slingor? De försvann tydligen under natten, förhoppningsvis dyker de inte upp senare. Nu morgonmål.


Ny design -igen.

Japp, nu medans jag haft smått tråkigt har jag designat lite på bloggen. Jag har tagit bort min bakgrundsfärg för den var alldeles för orange på Patriks dator. Så jag började fundera på om den ser ut så på era datorer åxå? Huj. Andra saker som jag även fixat är menyn (jag har flyttat den till vänster sida istället för höger sida) och bredden på bloggen.

Nu skall jag käka kokosbollar och sen bär det av till mami och papi!


Hårfärg.

Nu är det dags att färga håret. Jag valde att endast färga med en färg, en lite mörkare brun. Så nu kommer mina slingor att försvinna. Men jag tror att jag kommer att göra nya sedan mot sommaren, och fler än vad jag har nu.












Det är bäst att färga med två burkar, eftersom att jag skall färga längderna åxå och inte bara utväxten.


Filmkväll.

Ikväll har vi haft filmkväll hos Matilda. Jag kom hem för en stund sedan. Det var jag, Rebecca, Sabina och Matilda. Alla hade med sig olika frukter som vi sedan blandade till en god fruktsallad, nam nam. Så såg vi på Sex and the city, nästan hela filmen. Den är så lång så när det blev långtråkigt spolade vi lite grann, haha.

Nu är det läggdags. God natt.


Fika + Forskningsuppgift.

Jag orkade inte sitta hemma längre, så jag for på en fika med tjejerna innan vi började på med vår undersökning som vi har i forskningsmetodik kursen. i satt säkert i flera timmar med undersökningen, men nu är den klar. 

Nu skall jag käka nudlar med kycklingsmak, njam. Jag har nämligen bara ätit en kokosboll tidigare idag.


Klickade hem från Nelly.com

Igår tyckte jag så synd om mig själv när jag bara ligger hemma och knappt kan ta mig upp ur sängen plus att jag inte kunde spela match i Suomen Cup. Så mot kvällen när jag kände att jag hade lite extra energi klickade jag hem dessa snygga tights. Patrik tyckte det såg ut som ett par shorts med läder? Haha.

Pieces - Soso Leggings


28 april 2010.

Godmorgon allihopa! Jag stannade hemma från skolan även idag. Jag känner att det är lika bra att vara hemma tills man är helt frisk. Men imorgon tänkte jag faktist bege mig, vi har endast en lektion med socialpolitik. Så det borde jag ju orka med. Något jag inte orkar längre är att vara sjuk, i nästan två veckor har jag bara legat hemma i sängen. Fy fan alltså.

Igår hade vi match mot PEIK. Vår första fotbollsmatch i Suomen Cup. Såklart kunde jag ju varken spela eller se på matchen. Det sög till tusen. Men huvudsaken var att vi vann, och är nu vidare. Det är nämligen så att förlorar man en match, åker man ut. Vinner man en match, går man vidare. Så nästa match kan jag förhoppningsvis spela! :)

Nu skall jag gå och skölja ur ca. nio stycken liters flaskor. Om ni undrar varför så är det för att Patrik gjorde mjöd till vappen igår. Så idag skall det ihällas i flaskor. Ha en bra dag!


27 april 2010.

Hej bloggen! Idag måste jag säga att det kändes riktigt skönt att stiga upp, kanske för att jag fick sov hela natten? (det har inte hänt på länge) och hela 11 timmar. Det värker inte i tänderna mera så kanske pencillinen har börjat bita på nu påriktigt? Det skulle vara skönt. Dock känner jag mig ännu yr i huvudet och bihålorna värker fortfarande, plus den jävla förskyldning jag har. Och nu har min kropp även börjat värka, speciellt ryggen. Jag ligger i sängen för mycket och borde röra på mig mera, men vem orkar det när man är sjuk? Inte jag iallafall.

Nu skall jag läsa bloggar och så skall jag försöka slänga ihop nåt morgonmål. Jag hoppas att matlusten kommer tillbaka snart. Det känns för jävligt att stoppa i sig mat för att magen kurrar men själv har man inget behov av det.


Bekräftelse.

Nu har jag fått det bekräftat, jag har bihåleinflammation. Så nu skall jag käka 750 mg amoxin två ggr om dagen i 10 dagar, mysigt. Det värsta är att det kanske inte blir någon match för mig på tisdag i Suomen Cup, fan det suger. Jag som hade sett så fram emot det.. Ibland kan det vara skönt att vara sjuk, men just nu hatar jag det.


Bihåleinflammation?

Godmorgon! Om ni undrar vad jag gör uppe så här tidigt så är det för att jag skall till kyrkan, min kusin blir konfirmerad. Jag funderade nog först om jag skulle fara nåt över huvudtaget, eftersom att jag har fått sovd bara 3½ timmar inatt, tack vare bihålorna. Jag märkte igår kväll när jag var hos Laura med tjejerna hur bihålorna ömmade. När jag sedan kom hem så värkte det som tusan i dem och inatt åxå. De ilade även i mina tänder. Så när klockan var halv fem och jag fortfarande inte hade somnat steg jag upp och slände i mig en burana i hopp om att det skulle lugna sig, och det gjorde det. Synd bara att jag fick för mig att göra det först när klockan var så mycket, annars kanske jag skulle fått någon timmes extra sömn. Men nu skall jag äta morgonmål så att inte min mage börjar kurra i kyrkan, haha.


24 april 2010.

Godmorgon! eller god förmiddag? Jag och mami skall snart fara och handla till LIDL. Efter det måste jag ta itu med några skolarbeten! Jag hinner inte ikväll när vi har fotisträning (har ännu inte bestämt mig om jag är redo att fara? jag har ju trots allt en hemsk förskyldning ännu) och efter det hade jag tänkt fara till Laura en stund. Vi skall samlas ett gäng som ofta umgicks förut och spela spel, dricka (inte jag, jag kör bil och skall upp tidigt på konfirmation imorgon), förhoppningsvis äta något gott?, prata och skratta. Som gamla tider. Men nu måste jag nog stoppa i mig något att äta innan jag och mami sticker iväg till LIDL. Ha det bra!


Händelserik kväll.

Hej bloggen! Jag kom just hem till mami och papi efter att ha varit på en mycket trevlig kväll på Amarillo med fotbollslaget. Det var riktigt mysigt. Jag åt en garlic chicken till middag och två glassbollar till efterrätt, njam. Smarrit värre.





Malin ikväll: "Jag har alltid undrat hur sugrören i stawberry Magaritas kan vara så här korta?" Hon håller upp och visar och så säger hon "Men jag kom på att dom klipper ju av dem." Hahaha. Sötis.





 

På hemvägen träffade jag på en mindre trevlig sak. En snuskgubbe förföljde mig. Först frågade han av mig om jag skulle ut och suuuupa ikväll, så jag svarade nej. Då sade han att han skulle göra det, och jag svarade okej, ha så roligt. Jag trodde att det var "that's it" men jag hörde hur han flåsade efter mig så jag ökade takten. Då började han ropa efter mig, och frågade hur det kommer sig att jag klär mig så sexigt när jag inte skall ut och supa?! Så jag sa att jag varit på middag och så gick jag. Som tur var så var jag i närheten av bilen så jag hoppade in och körde iväg. Usch då.


Amarillo.

Ikväll blir det middag på Amarillo med fotbollslaget och tränarna. Sitter och funderar över vad jag skall beställa för gott att käka, hmm, blir det en Amarillo burger eller någonting annat smarrit? Kanske kyckling? Vi får se. Nu skall jag se ett avsnitt med Vampire diaries och sedan göra mig klar inför kvällen. Ha en skön fredagskväll!


Min bebis med sina bebisar.

När jag endå tog några bilder av de "stora" hundarna så passade jag på att ta några av de små åxå, dvs. valparna.

 
 

Våra hundar.

Nu är jag hemma hos mami och papi, och hundarna såklart. Jag fick just idén att jag skulle fotografera våra hundar, men att få alla på ett och samma fotografi ar svårare än vad jag trodde...


Söpö, Ronja, Tindra, Chrispie och Jamie. Gamlingarna fattas, som är döva så de hörde nog inte att jag ropade på dem.


Jag fick slänga hundgodis på marken så att de alla skulle samlas och rymmas på ett fotografi. Här betar kossorna, Babsan, Trixi, Jamie, Söpö, Tindra, Ronja och Chrispie.

23 april 2010.

Sådär. Nu har jag packat, varit till apoteket, diskat och städat undan i lägenheten. Så nu är det bara att ringa papi, så kommer han efter oss. Jag skall nämligen vara hemma hos mami och papi i heljen, och Patrik skall ta min skrutt och köra hem den till sitt. Det är på slutrakan nu med bilen, skönt. Jag saknar den, men jag måste erkänna att det har gått bättre än vad jag trott med att vara utan bil. Men nu skall jag ringa papsen! Ha det bra!


Ingen skola.

Jag vaknade av att jag fick ett meddelande av Sarah, som hade försovt sig och inte hann med bussen. Och före det hade jag fått ett meddelande av Rebecca, som hade blivit så förskyld så hon skulle stanna hemma idag. Så det blev ingen skoldag för mig då heller (hade ingen skjuts). Sabina och Matilda är påväg söderut, hoppas de får en skojjig tågresa tillsammans! ;) Jag läste att Bina packade typ halva dagen igår inför Hesaresan, men det förvånar mig inte. När hon skulle hem till Närpes för en helj så packade hon i evigheter tyckte jag. Haha.

Nu kom Patrik hem från skolan, så nu skall jag ägna lite tid åt honom :) Han far hem till sitt idag så, utan mig.


Sängen väntar.

Nu är det läggdags för min del. Om jag skall orka med morgondagen så. Jag har en hel del som står på "att göra listan". Gonatt allihopa! Sov gott! <3


Torrshampoo.

Jag funderar starkt på att köpa "torrshampoo". För ni som inte vet vad det är (jag fick reda på det idag) så är det ett liknande hårspray som man sprayar i hårbotten och sen gnuggar man in det. Det skall alltså ta bort fett från hårbotten så att håret inte ser skitit ut. Hur smart som helst enligt mig. Om man inte har tid att tvätta håret eller har ett hår som blir skitit efter bara någon dag är det ju hur bra som helst! Me like. Tack Sarah för upplysningen! ;)


Toni&Guy Refreshing Dry ShampooGet InStyle Dry Shampoo


En av världens vackraste låtar.

Jeff Buckley - Hallelujah.


Valparna.

De bara växer och växer. Här är en bild som är tagen för några dagar sedan.


Besök.

Jag vaknade för en stund sedan efter att ha sosat en och en halv timmes powernap. Jag var så sömnig och trött men jag var tungen att stiga upp, kan ju inte sova något inatt annars.

Nu kom Johan hit. Han och Patrik skall göra något arbete i kinesiska som skall vara inlämnat imorgon. Vad jag skall göra är ett stort frågetecken? Hmm..


22 april 2010.

Idag blev det en kortare skoldag, endast finska från morgonen. Jag, Matilda och Sarah for in till stan istället. Matilda for och handla mat med sin pojkvän Chriso och jag och Sarah traskade runt på stan en stund. Jag köpte en ny hårinpackning (min är slut) och en ny mascara (den är även slut). Och nu har jag suttit och designat bloggen lite grann, det börjar ta sig. Egentligen skulle jag borde ta itu med några skolarbeten, men skulle vara skönt med en ledig dag idag. Jag tror att jag skall ta en tupplur nu, är så tröttis.


Myskväll.

Just nu sitter jag och Rebecca hos Matilda och Chriso. Vi har sett på några avsnitt friends och käkat kokosbollar, chips med dipp och vindruvor. Nu ser vi på halv åtta hos mig och dricker en kopp kaffe (alla utom R för hon tycker att kaffe ger dålig andedräkt, haha) som Chriso har kokat.


Kaffebönor.

Trött i kroppen och knoppen.

Nu har jag varit duktig. Jag har gjort finskaläxan, som tog evigheter. Så har jag även tvättat två högar med kläder och handdukar, diskat typ alla våra tallrikar, glas, bestick och kastruller (det såg ut som ett litet berg med disk på diskbänken), dammsugat hela lägenheten och lagat mat till min älskling. Jag kände att medans jag hade lite extra energi så var det bara att passa på, men nu däremot är jag helt slut. Det skulle vara skönt med ett badkar nu, men jag får nöja mig med duschen.


YES!

Om jag inte sagt det tidigare så säger jag det nu, ett par gubbar från någon byggnadsfirma håller på och riva våra balkonger. Nu är snart rivningen klar och då skall de påbörjas renoveringsarbete.

Det ringde just på dörren, och jag öppnade dörren. In kom en man från byggnadsfirman och frågade om han fick skruva på en sak på vår balkongdörr, så jag sa att det är klart och så kom han in och gjorde det han skulle. Jag passade på samma gång att fråga hur de nya balkongerna kommer att se ut, så började han förklara att de skulle bli längre och bredare plus att de skulle bli inglasade. Gissa om jag blev glad?? För ni som inte visste hur vår tidigare balkong såg ut så kan jag säga att den ar pytteliten utan glas, det rymdes inte ens två stolar på den. Längtar så efter den nya balkongen!

Nu väntar jag på att Patrik skall komma hem så jag kan berätta om den goda nyheten! ;)


Nytt.


En Handväska med nitar från Gina Tricot.



En tunika från Gina Tricot. Endast 4,90€!


21 april 2010.

Hej bloggen! Idag när jag vaknade kände jag att jag nog borde orka med en halv skoldag, och det gjorde jag. Så kanske jag börjar vara på bättringsvägen? Dock är jag ännu väldigt förskyld och har huvudvärk och lite ont i halsen. Så det blir nog att vara borta från fotbollsträningarna ännu några dagar.

När vi slutade skolan fick vi för oss att vi skulle gå och äta någonstanns (det var min idé) så vi gick till Chili&Lime. Vi åt lunchbuffé och blev väldigt mätta. Jag har nästan ont i magen av hur mycket jag åt, uäh. På vägen dit gick vi förbi Gina Tricot och kunde inte hålla oss, så vi gick in. Både jag och Sabina kom ut med varsin påse, trots vårt shoppingförbud, uups. Jag skall strax lägga upp bilder på vad jag shoppade. Sedan skall jag ta och vila för jag känner att huvudvärken är påväg.


20 april 2010.

Nu först har jag piggnat till så att jag orkar skriva ett inlägg. Det känns aningen sämre idag än vad det gjorde igår. Imorgon skulle jag behöva åka till skolan, jag skall hålla ett tal inför klassen som jag inte ens orkat börja jobba på ännu. Jag orkar inte med någonting just nu, vill bara sova. Egentligen borde jag gå i duschen och göra en massa skolarbeten, men det lockar inte. Huvudvärken blir bara värre när jag tänker på allt jag skall ha gjort inom snart. Zzz.


Trotsa febern?

Jag såg nyss att Rebecca hade kommenterat ett inlägg med att vi bara har halv skoldag imorgon. Så kanske jag orkar? Det skulle vara bra, för jag skulle behöva vara på eftermiddagens lektion (vi har sociologi). Får se hur jag mår imorgon, förhoppningsvis bättre..


Ny favoritlåt.

Jag har fått en ny låt på huvudet, kanske en ny favorit?
One Republic - All the right moves.


WLAN.

Tur att man har en pojkvän som hittar internet på ens telefon. Jag visste nog att jag har internet men inte att jag har trådlöst som är gratis. Eftersom vi har trådlöst hemma så går det att använda det på min telefon medans jag är hos mami och papi. Det borde även fungera i skolan och på andra allmänna platser. Trevligt.

Jag vet inte om jag är på bättringsvägen ännu, har inte mätt någon feber idag. Knappast är jag redo för en hel skoldag imorgon, kanske en halv, max. Jag har fortfarande öronvärk och halsont till tusen. Nosen är tilltäppt så jag knappt kan andas. Och feber?

Nu skall jag vila.


Pipi.

Ja, nu är jag riktigt pipi. För någon timme sen hade jag 38,2 grader i feber, så det blir nog ingen skola för mig imorgon. Patrik håller åxå på att bli sjuk, dock har han ingen feber. Han har sjukt i halsen och lite öronvärk, precis vad jag hade igår. Så nu är vi två sjuklingar. Jag har inte tid att vara sjuk, en massa skolarbeten är påväg och snart börjar fotbollssäsongen! Jag vill bli frisk.


Jag och sötTindra för 1½ år sedan.


Så jäkla typiskt.

Japp. Nu ligger jag hemma i sängen med både det ena och det andra. Jag började känna mig dålig redan igårkväll, men när jag vaknade imorse var det tusen gånger värre. Nu har jag en hemsk förskyldning men åxå öronvärk, ont i halsen och stegring. :( Jag har inte tid med det nu!!


17 april 2010.

Jag kom just hem stan. Jag och Patrik var ute och åt lunch och efter det gick jag på kaffe till "Görans" med Matilda. Det blev även lite shopping trots att vi båda har shoppingförbud. Vi köpte varsin färgglad tröja.

Tidigare idag var jag och Patrik på hundutställning. Det gick väldigt bra för våra hundar :) Mamma var så lycklig att hon knappt kunde prata.

Jag måste tyvärr sluta nu, måste ringa och beställa pizza nu! Ha det bra!

Godnatt.

Nu går jag och Patrik och sova. Det blir en lång dag imorgon med hundutställning från morgonen, solarie och kaffe med Matilda på eftermiddagen och bastukväll med fotbollslaget på kvällen! Så jag säger god natt nu, sov gott allihopa!


Skönt!

Jag och Malin var ute på en kvällslänk för en timme sen. Det var så otroligt skönt med solen som sken och frisk luft. Så nu sitter jag här hemma hos mami och papi med plaskvått hår, (kom just ur duschen).

Ikväll blir det bara chill och mys med familjen, hundarna och Patrik såklart :) Kanske det kommer något bra på tv:n ikväll? Hoppas det. Ha en skön fredagskväll!


Nytt.


En snygg BH från Lindex.


En vårjacka från H&M. Endast 15€!


Gäsp + tårar.

Hej bloggen! Idag slutade vi skolan redan halv tolv, vilket var skönt! Jag har varit trött hela dagen (har suttit och gäspat så mycket att det började rinna tårar) trots att jag sov 8h förra natten, skumt. Så nu ligger jag och min älsklingspatrik i sängen och vilar. Han prövar sin spikmatta som han fick i födelsedagspresent och jag dricker en kopp kaffe medans jag surfar på datorn. Jag tror att jag också skall ta mig en liten tupplur, (Patrik har en tendens att somna på spikmattor?). Jag återkommer...


Filmkväll.

Ikväll är det filmkväll hos Matilda och Chriso. Vi ska se på John Tucker must die och käka chips med dipp, vindruvor, tårta och popcorn. nam nam. Jag, Rebecca, Sabina och Svaije kom just hit. Hmm, nu luktar det brännt i hela lägenheten. Matilda har brännt popcornen, (som alltid)  haha, sötnos. Men nu skall vi börja se film! :) Ha en bra kväll!

Besök.

Snart kommer Rebecca hit på besök. Vi ska göra ett skolarbete som skall vara inlämnat på måndag. Det går ut på att intervjua någon som har socionomutbildningen så vi skall intervjua min kusin :)

Jag hoppas att Rebecca gillar jordgubbstårta (vem gör inte det?). Vi har massor kvar ännu sen Patriks födelsedag!


Sötnosar.




Jippiiii!

Idag kom pappa hit med min telefon (den har varit på service för att den slocknade nu som då fast den var fulladdad) och gissa om jag blev glad? Jag har saknat den sååå mycket. Under tiden som den har varit på service har jag fått stå ut med en hemsk samsung som inte ens hade snooze. Så nu får jag äntligen börja snooza om mornarna igen. ME LIKE!


Patriks födelsedag.

Igår hann jag tyvärr inte med något inlägg. Patrik hade sin 21-års dag igår så det var fullt upp att göra i ordning här hemma. Dessutom slutade jag skolan först klockan fyra, och gästerna skulle komma hit till klockan sex. Så det blev aningen bråttom, men nog hann vi nätt och jämt.

Kvällen blev riktigt lyckad! Först var vi hemma hos oss med trevligt sällskap och tog en eller två. Sedan traskade vi iväg till Olivers Inn och fortsatte kvällen/natten där. Jag kan säga att jag sov cirka 2½ timme inatt, så party var det nog.

Jag säger bara, puss och grattis på dig min 21-åriga man.  Haha.


Årets första uteservering.

Japp. Idag for jag, Matilda och hennes sambo Criso, Rebecca och Sabina på vår första uteservering. Nice var det!

Mer än det hinner jag inte skriva, skall på fotbollsträning nu!

Försenade bilder.

Här kommer några försenade bilder från heljen.
















Storstädning pågår.

Japp, nu är det storstädning hemma hos Jenny och Patrik! Det börjar bli dags för det plus att Patrik fyller år imorgon. Vi kan ju inte ha en smutsig lägenhet när alla kommer hit för att fira honom. Så nu har jag städat i två timmar och ännu är det inte klart. Det tar tid att storstäda har jag konstaterat.

Jag borde nog ta och fortsätta nu så det blir klart någongång. Om jag hinner skall jag senare ikväll lägga in bilder från heljen! Ha det bra sålänge!


10 april 2010.

Just nu sitter jag hemma hos mami och papi och käkar en god pastasallad. Laura borde dyka opp när som helst för att hämta mig, (vi har ingen bil just nu). Vi skall fara och handla lite smått och gott inför kvällen. Det är nämligen så att vi skall fira Jessica som fyller år idag, grattis sötnos! Såå.. Jag borde nog inte sitta här och skriva nu, skall börja göra mig i ordning! Men jag tänkte att en uppdatering kanske var nödvändig ;)

Ha en bra dag!!


Vänner.

Jag kände för att skriva ett inlägg om hur härliga och betydelsefulla mina vänner är. De är vänner som alltid finns där för en och som alltid ställer upp när man behöver dem, riktiga vänner. Jag skulle aldrig kunna tänka mig en värld utan mina vänner, den skulle inte existera. En del kanske anser att familjen och pojkvännen/flickvännen räcker bra? Kanske. Jag anser dock att vänner skall man ta vara på. Även fast tiden känns knapp ibland så måste man bara försöka få den att räcka till. Jag vet själv hur svårt det är att hinna med allt när ens dagar tas upp av skola, fotboll, familj, pojkvän och vänner m.m. Ibland är det svårt att hinna med allt, men att försöka går ju. Jag säger bara, ta vara på era vänner! <3


Min dag.

Gokväll! Det har varit fullt upp idag. Jag började morgonen med ett besök på HVC. Det är nämligen så att jag skulle behöva ett intyg på alla mina vaccinationer. Men det tog alldeles för länge så jag fick skita i det. Jag får ta det någon annan dag. Klockan nio hade vår klass studiebesök på FPA. Det var ganska intressant till en början men sen blev det för långtråkigt. Efter studiebesöket lämnade jag in mitt intyg på andra skedet till polisstationen, äntligen! Jag trodde ärligt talat att det aldrig skulle bli av. Sedan for jag, Matilda, Rebecca, Sarah och Sabina till Arnolds på varsin beagle, njam nam nam. När vi hade stoppat i oss så gick vi en sväng på stan. Efter det körde jag hem till mami och papi. Patrik har varit duktig och jobbat på min bil medans jag var borta, så förhoppningsvis skall den så småningom börja bli klar. Hemma hos mami och papi åt vi middag och chillade tills klockan blev halv tre, då skjutsade pappa oss till vår lägenhet. För någon timme sedan kom jag hem från styrketräningen, det kändes verkligen i kroppen efteråt. Skönt! Ja, detta är i stora drag ad jag har gjort idag. Nu skall jag gå i duschen!


Nytt.


En kofta från Vero Moda.


Shopping + Kaffe.

Hejsan! Vi (jag, Matilda, Sarah och Sabina) orkade verkligen inte med "forskning och utveckling" lektionen idag, så vi for till stan istället. Men bara så ni vet, vi skolkade inte, det är inte ens obligatoriskt att vara på de lektionerna.

Vi gick i en hel del olika butiker. Matilda och Sabina shoppade allt från klänningar till skor, men jag lyckades med att bara köpa en tröja och ett nagellack, bra jobbat! Efter att ha travat i en massa butiker var vi alla tre trötta i både ben och huvud så vi gick till Waynes coffee och käkade cookies och kokosbollar och drack varsin kopp kaffe eller choko. Tummen upp för Waynes coffee!

Latte


Härliga bilder.






Joggingrunda.

Huh! Jag och Patrik var just ut på en lite över 2 kilometers länk. Skönt var det! Det tyckte jag i allafall. Patrik bara klagade om att han hade sjukt i sitt knä eller någonting annat för att försöka komma undan. Men det gjorde han inte, haha.

När det bara var kanske 50 meter kvar av joggingrundan började Patrik springa ifrån mig och ropade efter sig att den som kommer först vinner. Jag tänkte att jag skulle ta en genväg så jag hoppade över diket men tydligen inte tillräckligt långt. Så jag föll omkull och blev helt lerig, bra jobbat.


6 april 2010.

Hej bloggen! Just nu sitter jag i skolans datasal med Rebecca, Matilda och Sabina. Vi har nyligen haft en ny lektion om socialt arbete, helt okej kurs verkar det som. Om cirkus 20 minuter börjar nästa lektion, "hata lektionen" = sociologi, suck.

Idag funderar jag på att ta en runda på stan. Studiestödet har anlänt idag och då är man ju extra shoppingsugen. Krr.

Det blev ingen träning idag, så kanske jag tar mig en springtur sen ikväll? I sånafall gör jag det nog hemma hos mami och papi. Det är inte så skoj att springa i stan bland alla trafikljus och bilar. Vi skall nämligen hem till min mami och papi på middag, så det skulle passa riktigt bra att jogga bort köttbullarna som vi skall stoppa i oss, haha.

By the way, jag och Patrik firar 2 år och 4 månader idag, så grattis till oss. ;)

"Ta hand om dig".

Nu är påsken så småningom över och kroppen är ganska sliten efter allt firande. Så jag funderade på att ta hand om den nu. Jag har redan slängt i mig någon äcklig men uppfriskande panadoldryck, (jag tog på mig en förskyldning nu under påsken så). Men nu skall jag även slänga på mig en ansiktsmask och efter det skall jag gå i duschen. Så tänkte jag även lägga i en hårinpackning och fixa mina naglar, (inte så snyggt när halva nagellacket är bortnött och naglarna har brakat och spärrar åt alla håll.) Kanske man kan få en helkroppsmassage åxå ikväll om man frågar snällt?

Ha en skön måndagskväll!

Påsk 2010.

Påsken påbörjade jag med en skön sovmorgon hemma hos mami och papi. Jag snosade faktist tills klockan var halv två, jag var helt slut. Eftermiddagen var det bara chill. På kvällen hade min kusin förlovningsfest i Vörå, så vi for dit och firade och käkade massor med tårta.

Efter det fortsatte min kväll med dans i Korsnäs. Patrik jobbade som ordningsvakt på dansen så jag fick dansa med hans polare i stället, haha. Men en dans av honom fick jag i allafall, mera hade han inte tid med. Men trots det så hade jag otroligt skoj! Förutom att dricka öl, dansa och umgås med vänner så lärde jag även känna några nya människor! :) Me like. Fredagsnatten avslutades med en öernattning hos vår polare Jonas.


Min snygga ordningsvakt.


Smått pussande blev det även emellanåt.



lördagen började Patrik och Jonas fortsätta fira påsken redan från förmiddagen med snaps och öl. Jag höll mig tills klockan var runt fyratiden. När kvällen var påväg så for vi till Jonas och fortsatte firandet på hans veranda. Det var så otroligt skönt att sitta utomhus med solen som värmde och med en kall öl i handen. Jonny, Jim, Erik och hans flickvän kom även dit.

När klockan blev tio på kvällen kom taxin och hämtade oss. Vi fortsatte kvällen och natten vid en brasa med andra ungdomar. När klockan var två kom taxin och hämtade oss. Då for vi till Patriks föräldrars några bekanta där de fortfarande satt och drack fram tills klockan blev halv fyra. Det var en riktigt rolig kväll.


Jonas och Patrik som började tidigt på förmiddagen med snaps och öl.


Kaffesnaps.


Denna varelse mötte vi på hos Jonas. Hans katt Olli.


Jonas, Patrik och Jonny med varsin mink på huvudet?


Det här fyllde jag magen med, mums.


I taxin påväg till brasan.


Vi i vår snygga klädsel, haha.


Vid brasan.


Patrik som leker framför brasan, haha...


Detta är en del av vad jag har sysslat med under påskheljen.


Usel uppdatering.

Ja, jag vet. Min uppdatering här på bloggen har varit usel under påskheljen. Jag måste ärligt talat säga att jag inte ägnat någon tid alls åt varken min eller någon annans dator under de senaste dagarna. Jag har haft så mycket annat för mig. Jsg skall lägga in bilder senare som tagits över påsken.

Nu skall jag dricka en kopp kaffe och se på hauskat kotivideot med familjen och käka vårrullar med min pojkvän Patrik. Så skall jag gosa med hundarna innan jag och Patrik beger oss in till staden. Ha det bra!


Hos Malin.

Vi blev plötsligt båda två otroligt snåla på ostbågar mitt i allt.

Malin ringer Laura....

Laura: Hej
Malin: Hej! Sku int du kuna kom hit? Å far via ostbågan å köp ABC.
Jenny: ? Via ostbågan?
Malin: Nej! Jag mena far via ABC å köp ostbågar!

Hahaha.


Åh, det är så mycket jag vill ha.

Det finns så mycket vackra kläder som jag vill ha. Men det kostar, och min kassa som studerande är inte speciellt stor. Så jag får bara dregla i väntan på pengar.


Allt detta finns på Nelly.com


Längtar.

Åh, jag längtar så att fara ut och resa. Det skulle vara så skönt att komma ifrån det här slasket och känna värmen och hur solen bränner på kroppen. Jag vill, jag vill.


Bilder från Spanien. Jag och älsklings Patrik på stranden. Ett minne för livet. <3 


Kvällens planer.

Torsdagens kvällsschema:

-Hem till mami och papi
-Gosa med hundarna
-Träffa Malin
-Bio med Malin? (Alice i underlandet)


Det växer.

Påsken är här imorgon. Vårt påskgräs som vi (jag och Patrik) sådde förra veckan har äntligen börjat ta sig. Det var först igår som man såg det första grässtrået, men nu har det vuxit fram några till under natten. Jag trodde inte att det skulle hinna växa klart tills påsken, men med den här farten som det har nu så är det nog strålande grönt på lördag.


  


Första april.

Hejsan allihopa. Just nu sitter jag, Rebe och Sarah i skolans matsal. Vi fick i uppgift att göra en övningsuppgift i socialpolitik. Men snabba som vi är så är vi klara nu. Vi har tid på oss till tio över, så nu sitter vi bara och chillar,(Rebecca sover).

Idag börjar äntligen vårt påsklov! SKÖNT! och hörni, idag är det ju FÖRSTA APRIL! Jag har suttit och funderat hela timmen vad jag skall lura Patrik med, men jag kommer inte på någonting bra... Patrik lyckas alltid lura mig, antingen att han är påväg till sjukhuset för att han nästan tappat ett finger eller någonting annat... Och jag är alltid lika lättlurad, haha.


RSS 2.0