28 juni 2010 - Kvällsmys.

Ikväll blir det mys med vännerna. Vi skall se Kingdom Of Heaven.


Nytt i garderoben.

Detta är vad jag har fyndat på rean.


Jeans från Gina Tricot. Mina nya favoriter!

Scarf från Lindex.

Klänning från H&M. "Den lilla svarta".

T-paita från Gina Tricot.


Ny favoritlåt.

The Veils - The Leavers Dance. Så jäkla skön låt.


Midsommar 2010.

Midsommarheljen blev riktigt lyckad! Tyvärr glömde jag min kamera hemma så jag har inga bilder jag kan lägga upp. Däremot kan jag kort berätta vad jag, Patrik och våra vänner har sysslat med under midsommarn..

På fredag for jag och Patrik till Malins villa i Köklot. Där mötte vi upp Malin, Caro, Laura, Sofia, Malins syster Lottis och hennes sambo och vänner. Där solade vi och grillade god mat. Efter att ha knäppt några öl och druckit några vinglas rodde vi över med båten till "andra sidan", där Janine och hennes pojkvän Koffe och ett helt gäng andra människor festade. Simone och hennes nära och kära var även där. Vi gick i bastun och badade. Vattnet var inte ens kallt, så det gick några timmar åt att bara basta och simma. Vi grillade även där och spelade kort och umgicks. Jag har ingen aning om när vi rodde tillbaka men solen hade gått upp för länge sen. Det blev en väldigt lyckad kväll!

På lördag satte jag och Patrik kosan söderut, de andra norrut. Jag och Patrik bestämde oss för att även fira midsommarn med hans nära vänner (mina också för den delen) så vi körde till Helenelund. Hos Patrik gjorde vi oss klara och så kom Jonas och hämtade oss. Vi for vidare på förfest till en tjej som heter Caroline (en jättetrevlig tjej som köpt en hund av oss). Där var vi ett helt gäng som njöt av solen, drack öl och grillade god mat. Klockan tio kom taxin efter oss och vi åkte vidare till Fagerö. Där var det fullt ös med dans av alla olika slag. Jag, Patrik och några av våra vänner satt i puben och drack öl och dansade till ett jäkligt bra band. Vi shejkade även loss på discot och paviljongen där dansbandsmusiken höll hus. Efter Fagerö fortsatte festen hos Samuel. Denna kväll blev även lyckad!


27 juni 2010.

Hej bloggen! Jag ber om ursäkt för den bloggtorka som har pågått här på bloggen under ett par dagar. Jag har varken haft tid eller haft lust att skriva. Om någon undrar vad jag gjort under de dagar som jag gjort allt annat än bloggat så kan jag kort säga att jag njutit av livet!


21 juni 2010.

Hej bloggen! Hemma hos oss är det storstädning på gång! Mami och papi kom hit halv fyra och sedan dess har vi städat och haft kaffepauser mellan varven. Nu börjar det äntligen bli färdigt, bara lite disk kvar och mattor som skall på plats. Det är alltid så skönt med städad och tvättad lägenhet, och nya lakan i sängen! Ser fram emot att gå och sova ikväll!


Fotboll.

Vårt lag fick vara med i VIFKs tidning ;)


19 juni 2010.

Klockan tio var det väckning idag, och det på grund av att patrik var tvungen att åka hem tidigt idag. När han åkte iväg gjorde jag mig färdig och åkte en sväng till Stenhaga. Först gick jag en sväng i butikerna i köpcentret och shoppade. Jag köpte några grejer från Lindex, bl.a. en jeansjacka. De hade massor med rea, hur mycket som helst. Jag var där i åtminstone en timme och kollade och provade. Jag hade så mycket jag skulle prova så att jag knappt orkade bära allt, haha.

Detta fick komma med mig hem..


Jeansjacka, Tröja, Tunika och BH från Lindex.


42€ sammanlagt för alltihopa, ca. 50€ på plus!


18 juni 2010.

Hej bloggen! Det blev inget skrivande igår och knappt idag heller. Så nu skall jag passa på att skriva ett inlägg. Igår hade jag och Patrik mys framför tv:n. Först var vi och handlade en sväng, kokade god mat och sedan såg vi på serier och fotbolls VM resten av kvällen. Det var skönt att ha en kväll ledig från fotboll och annat, att bara få ta det lungt.

Idag har det varit en tung dag på jobbet. Det är ju fredag idag och det betyder att barnen är extra uppskruvade och vilda. Efter jobbet for jag hem till lägenheten och diskade, plockade undan och dammsugade. Nu skall jag snart på träning och efter det bär det av till mami och papi. Jag och Patrik skall fara dit och hälsa på, äta grillad mat och gå i bastun, nice!

Nu måste jag avrunda inlägget, för nu är det dags för träning! Ha det bra!


Nytt.


15 juni 2010.

Idag har det varit en helt vanlig dag på jobbet. Efter jobbet gjorde jag en pannkaka till middag. Det fick bli någonting som går snabbt att röra ihop, eftersom att jag snart har träningar. Jag och Patrik har även hunnit med en sväng till stan idag. Jag köpte ett läppglans och spray till håret som skyddar mot solen.

Nu måste jag byta om och sticka iväg på träningarna!


14 juni 2010.

Hej bloggen! Först nu kom jag hem. Jag slutade arbetet först klockan 16.45, vilket jag kommer att göra hela veckan. Efter jobbet for jag hem till mami och papi, och jag och mami stack iväg till Närpes. Mamma ville ha sällskap när hon skulle föra hem Molly, en hund som vi har utplaserad i Närpes. På hemvägen for vi en sväng till Halpa Halli och köpte varsin bulle och trip. Jag köpte även magnesium tabletter som jag skall börja äta en gång om dagen.

Det var kort om min dag. Nu skall jag gosa med min älskling, har inte sett honom på hela dagen.


GUESS WHAT!

Jag kom just hem för en stund sedan. Vi har haft springträning med fotbollslaget. Först joggade vi i en halvtimme i skogen, skönt som fan! Något som däremot inte var så skönt var det som väntade på oss efter joggingturen. Vi sprang upp för Öjberget fem gånger! Över 1500m och uppförsbacke hela vägen! Fy tusan det var tungt!

Nu duschen och mys framför tv:n!


Söt låda.


Denna söta låda köpte mamma till mig idag. Den kostade endast 2 €.


Den passar perfekt som ett smyckesskrin till mina favorit smycken.


Bästa spelarpris.

Japp, det fick jag igår. Jag blev väldigt förvånad kan jag säga. När vår tränare hade gett bästa spelarpris åt nummer 9 i motståndarlaget så var det deras tränare som skulle dela ut bästa spelarpris till någon i vårt lag. Tränarn höll ett mini-tal om en snabb och stark spelare och vad han nu pratade om och så sade han att priset går till nummer 20. Jag stod och såg på de andra i laget och undrade vem det var, så när ingen gick och tog emot priset slog det mig, det är ju för fan jag som har nummer 20, haha. Hoppsan.

Matchen slutade tyvärr med en förlust, 4-1. Vi skulle nog borda vunnit matchen, det var vi som var det starkare laget. Synd bara att målskillnaden slutade sådär.


Detta pris fick jag, en beach volleyboll. Passar perfekt nu till sommarn!


13 juni 2010.

Idag blev det ännu en sovmorgon, skönt det! Trots att det inte blev någon utgång för min del igår. Jag var nog påväg, hade klätt på mig partykläderna och sminkat mig och allt. Men plötsligt blev jag helt sjukt trött, och jag kände att om jag far ut på krog så skulle jag antingen klaga över hur trött jag var eller somna, haha. Jag tänkte att det var lika bra att åka raka vägen hem i säng, så mami hämtade mig när det blev dags att ta sitt pick och pack och städa undan vid BK-Vallen. Men bastukvällen var helt sjukligt lyckad! Det blev en hel del mat och alkohol, lekar och framförallt skratt! Tack för det!

Just nu sitter jag i lägenheten i stan. Jag kom hit för en stund sedan. Jag och mami var och handlade mat till mig och Patrik. Det är alltid så bra att handla med mamma, hon är så generös och betalar allt. Världens bästa mamma. <3


Dagens Minimani shopping.


12 juni 2010.

Hej bloggen! Guuuuud så skönt att få sova ut en dag! Klockan nio vaknade jag och kände mig pigg och utvilad. Nu sitter jag och äter min nya favorit cornflakes till morgonmål. Snart måste jag börja hälla i mig två liter vatten så att jag orkar springa på fotbollsplanen idag. Vi har match klockan tre och vi hoppas på en vinst idag! Efter matchen åker hela gänget direkt på bastukväll. Där får vi förhoppningsvis fira en vinst, bada bastu, äta god mat, dricka gott och leka roliga lekar. Efter det blir de utgång för de som har möjlighet, (inga jobb imorgon, har pengar osv.). Jag funderar också på att fara ut trots att det svider i min plånbok. Men vem vill sitta hemma ensam och ha tråkigt medans resten av gänget är ute och har roligt? Inte jag iallafall.

Ha en härlig lördag alla trots att vädret är piss!


Det nya svarta.




Nytt.


En söt jeanstopp från H&M.

Ett vitt nagellack från Kicks.


10 juni 2010.

Hej bloggen! Idag har det varit ännu en av de tyngre dagarna på jobbet. Det börjar bli slutet av veckan och då är det som att barnen skulle vara extra uppskruvade. Som tur var så har det varit bra väder idag så det har varit skönt att vara ute. Jag märkte för en stund sedan att jag bränt mitt ansikte lite, vilket händer mycket sällan.

När jag kom hem så for Patrik iväg på fotbollsträningar, och han kommer inte hem förrän sent ikväll. För att fördröja tiden har jag gått på stan och minishoppat, fast jag egentligen inte har nå pengar. Jag skall snart lägga in bilder på det jag handlat, och efter det skall jag packa. Jag åker nämligen hem till mami och papi i heljen.


Ny favorit.



Kelloggs orginal cornflakes
 med mjölk och jordgubbssylt är en ny favorit hos mig. Jag har aldrig varit ett fan av cornflages eller flingor förut, men sedan mamma köpte ett paket och jag gav det en chans så tycker jag att det är hur gott som helst! Nam nam.


9 juni 2010.

För en stund sedan kom jag hem och först nu har jag tid att ägna mig lite tid åt datorn. Först var det en tung dag på jobbet som gällde, och efter det fotbollsträning. Nu har jag varit i duschen och resten av kvällen tänker jag bara ta det lungt. Jag ser fram emot morgondagen.. Efter jobbet har jag ingenting speciellt på "att göra listan", SKÖNT.


Bilolycka.

På väg hem från jobbet blev trafiken väääääldigt slö. Det berodde på att det hade skett en bilolycka. Det jag såg var brandkåren, polisen, ambulansen, en avbruten lyktstolpe, en crashad bil och en människa på bår. Mer såg jag inte.

På www.vasabladet.fi kan man läsa detta:


Trafikolycka i Smedsby

Publicerad 8 juni 2010 kl. 16:49. Senast ändrad 8 juni 2010 kl. 16:50


KORSHOLM. Just nu. En trafikolycka har inträffat i Smedby, på gränsen mellan Vasa och Korsholm. Räddningsarbetet pågår, och polisen kan i detta skede inte ge ut några närmare uppgifter. Vi uppdaterar.


Det är tråkigt när sånt där händer. Hoppas att de som befann sig i bilen klarade sig.


Uppdatering:
..... Olyckan berodde på att föraren, en man, hade somnat vid ratten. Han klarade sig utan allvarligare skador.


7 juni 2010.

Huh. Idag har det varit en lång och tung dag. Först åtta timmar på jobbet med skrikande ungar (måndagar verkar vara en av de sämre dagarna), sedan och handla mat och efter det skura hela lägenheten, tvätta kläder och göra mat. Det blev tortillas. Jag kom hem halv fem och satte igång, och nu först är jag färdig. Nu väntar jag på att Patrik skall komma hem från fotbollsmatchen och beundra den skinande lägenheten och drägla på maten. Haha.

Nu skall jag njuta av en lång skön efterlängtad dusch! Ha det bra!


4 juni 2010.

Hej bloggen! Idag har det varit mycket pågång och mera är på kommande. Idag var min första dag på den nya avdelningen på dagiset. Det var barn i åldern 3-6 år så det var inte lika mycket att stå i med. Första dagen är alltid jobbig. Man skall lära sig alla barns namn och lära känna dem. Så måste man också komma in i de nya rutinerna. Men det blir nog bra!

Efter jobbet var jag via biblioteket och lämnade in en bok som jag använt i hemtenten. När jag kom in till stan kom Caro hit en stund. Vi gick till posten och hämtade ut mina nya skor (JA, de kom idag) och jag postade ett brev. Sedan gick vi och åt kinamat, gott som faen.

Nu sitter jag och beundrar mina skor. Jag skall snart packa för ikväll åker jag hem till Helenelund för att hälsa på Patriks familj. Det börjar bli ett bra tag sedan senast! Nu skall jag beundra mina skor lite till!


3 juni 2010.

Jag vet. Det har blivit en betydligt sämre blogguppdatering här sedan jag började jobba. Det beror på att jag har slutat jobbet halv fem och efter det har det varit antingen hemtentamen eller fotboll. MEN. Nu är min sista hemtent inlämnad plus att jag behöver en liiiten paus från fotboll på grund av skador. Så vi kan ju hoppas på bättre uppdatering?

Idag var min sista dag på Blåsippan, nu har jag varit där en vecka. Imorgon flyttar jag över till Gulsippan, och där skall jag vara en månad.

Nu skall jag och min älskiz se på "Drömkåken", en svensk film från 80-talet. Haha. Det sägs att den är bra. Jag säger gonatt nu på samma gång. Imorgon är det tidig väckning som gäller. Ha det bra!


RSS 2.0