Inhandlat.

Nelly har fri frakt denna vecka, så jag passade på att beställa hem två par skor.

Nelly  Shoes - Cassandra     Nelly  Shoes - Gertie
Dessa två skönheter är snart mina.


Ta hand om dig.

Nu skall jag ägna en stund åt att "ta hand om mig". Jag skall kladda på en ansiktsmask, gå i duschen, tvätta håret, ha i en hårinpackning, raka mina ben, smörja in mig och fixa mina naglar. Det kommer garanterat att kännas skönt efteråt.


31 maj 2010.

Hej bloggen! Idag är det sista maj för den här gången. Idag har det varit en tung dag på jobbet. Barnen hade förökat sig till 20 barn från att ha varit 10 stycken. Det var fullt upp med skrik och gråt, men mycket skratt också! Jag måste säga att det inte är lätt att ensam hålla koll på 13 barn i åldern 0-3 år när alla andra dagistanter gått hem.

Efter att ha jobbat ca. 8h gick jag en stund på stan för att fördriva tiden. Jag fick med mig hem en svart genomskinlig topp som blir snygg med en svart spetsbh, ett par shorts och ett par högklackat. Efter den lilla shoppingen gick jag hem och somnade på soffan, skönt. Jag borde egentligen börja jobba på min hemtent i socialpolitik, men har noll motivation just nu.


Yesterday in pics.


Det blev middag på Amarillo.

En stor kall öl är ett måste.

Chriso, Sabina och Matilda. <3

Sarah, Jag och Rebecca. <3

Jag hade väldigt svårt för att välja vad jag skulle äta.

Till slut valde jag en Hill Billy´s Chicken,

och till efterrätt blev den en boll glass med chokladsås.

Rebecca tog en Frozen Strawberry Margarita till efterrätt.

Kvällen avslutades hos Matilda med Eurovisionskväll. Vi betygsatte låtarna.

Rebe och jag.

Påväg hem fick vi för oss att pröva Matildas grannars bänkar, haha. Så typiskt oss.

Det var en riktigt trevlig och skojig avskedskväll. Jag kommer att sakna er. Så hör genast av er när ni kommer hitåt så hittar vi på någonting skoj! :)


30 maj 2010.

Godmorgon! Fy fan vad skönt att få sova ut! och för en gångs skull har jag sovit rätt bra. Jag tror jag sover bättre här i stan än hemma hos mami och papi, ingen aning varför. PLUS att jag inte drömde någon hemsk mardröm nu som jag gjort de senaste nätterna. Jag brukar ha en tendens att göra det när jag sover utan Patrik. Äntligen skall jag få träffa honom idag. Jag har inte sett honom på 13 hela dagar nu. Jag längtar!!

Nu skall jag äta morgonmål. Om en liten stund kommer det in bilder på gårdagen.


29 maj 2010.

Äntligen har jag fått mitt arbete om kroppsspråk ivägskickat. Det gick på exakt 9 sidor plus pärmen, innehållet och litteraturen.

Jag kom hem för en stund sedan. Jag och min familj har varit över till grannen (min kusin) som nyligen tagit sin examen inom el. Det blev smörgåstårta, chokladtårta, kaffe, kex och en massa annat gott. Så nu är jag mätt - jättemätt.

Ikväll blir det att åka in till stan. Jag skall på avskedsfest med mina bruttor ikväll. Vi skall till Amarillo och käka gott och efter det hem till Matilda och fira med Eurovision. Vi får se var denna kväll slutar. Det skall bli skitkul!

Nu skall jag läsa bloggar och efter det börja packa. Ha det bra!


28 maj 2010.

Hej bloggen! Det börjar bli dags med ett inlägg, eftersom det har varit lite bloggtorka här. Jag har haft fullt upp. Igår var min första dag på dagiset jag skall jobba på i sommar. Det var ett helt nytt ställe för mig så det ar en hel del saker och namn att ta in i mitt lilla huvud. Efter jobbet åkte jag direkt iväg till Seinäjoki, på grund av fotbollen. Vi hade match, det blev tyvärr en förlust. Men trots det var vi alla nöjda, det kändes inte som en förlust. Vi hade spelet, de hade målen. Så resultatet var lite orättvist.

Idag var min andra dag på jobbet. Det är ett fantastiskt ställe med underbar personal och underbara kids. Me like. Nu måste jag tyvärr börja på med mitt arbete i svenska. Jag kanske återkommer senare idag.


Fotboll.

Jag kom nyligen hem från träningen. Första träningen på riktigt gräs idag och fan vad det var najs! Det var längesen det var sådär skoj att vara på en fotbollsträning, (det har varit så mycket annat att tänka på nu plus att det alltid är matcherna som brukar vara det skojigaste). Vi lekte, fjantade oss och sjöng små grodorna men ändå tränade seriöst mellan varven. Hur skoj som helst! Nu är det duschen som gäller, för jag stinker.

och föressten... Välkommen hem Matilda! :)


25 maj 2010.

Idag är det nästsista skoldagen för min del. Just nu sitter jag i datasalen och väntar på att de andra skall dyka upp. Vi skall gå och äta och sedan ha en gemensam lektion i sociologi och socialpolitik. Jag skall hålla en presentation som jag endast läst igenom en gång, haha. Man märker att det börjar bli slutet nu, man orkar inte ta någonting seriöst längre. Åtminstone inte jag.


Den stora frågan är...

skall jag färga det igen? Till en brunare nyans?


Mer bilder.




Ny hårfärg.

Fan. Jag ser ut som en jäkla morot.

Före:


Efter:


Socialt arbete.

Det känns som att jag aldrig kommer att bli klar med hemtenten i socialt arbete. Jag har en fråga kvar som inte är klar, eftersom att jag endast har hittat två vettiga meningar från "Yhteisöt ja sosiaalityö" boken. Jag får nog fara en sväng via lägenheten imorgon och plocka fram mina anteckningar från lektionerna. Annars kommer jag inte ens att få ihop en sida, som är minimikravet. SUCK.


23 maj 2010.

Jag som hade hoppats på fint väder idag, men istället är det mulet och kallt. Gladare blir man inte av att ta fram en tjock finsk litteratur bok. Jag kommer att få ett nervsammanbrott innan denna tent är över. GAH.


Min dag.

Min morgon ägnades åt Charlie. Vi busade och tog avsked av varandra eftersom att han skulle åka till sitt nya hem i Åland idag. När ålänningarna var här var jag bara på rummet och slöade och pratade i telefon med Patrik. Jag tycker inte om att se på när valparna som man umgåtts och busat med i minst åtta veckor "tas ifrån en". Det kan bli aningen känslosamt, därför brukar jag ta avsked tidigare och hålla mig instängd på rummet när valparna sedan hämtas.

Min eftermiddag ägnade jag åt fotbollen. Vi hade match mot Kemi, och det resulterade i en förlust med 4-0, suck. Det suger så jäkla hårt, för vi hade spelet. Jag tror seriöst det var vårt bästa spel hittills. Vi ägde. Synd bara att slutresultatet resulterade i en förlust. Efter matchen for jag och Malin på en pehmis till Fjärdskär.

Min kväll ägnade jag åt grillad mat och läxor. Jag och mami har jobbat på min hemtent i socialt arbete i flera timmar. Endå fick vi bara ihop några vettiga meningar. Jag hatar finska litteraturböcker. HATAR. När jag var klar med en tentfråga fick det vara bra för idag, så jag ringde Patrik. Han var på bastukväll med grabbarna. Bra att han var på gott humör åtminstone. Nu börjar det bli läggdags.

Denna dag har bara varit motgångar. Jag hoppas det blir en ändring på det imorgon.


22 maj 2010.

Idag är det Charles tur att åka till sitt nya hem. De kommer och hämtar honom snart. Han skall åka ner till Åbo med bil, och sen till Åland med båt. Han får en lång resa, men hemma väntar hans morbror som skall bli hans lekkamrat. Här kommer några bilder från när jag busade med honom imorse.


Charlie som biter på "grisgodis".

Den lilla krabaten var nyfiken på kameran.

Sötboll.

Låtar som gör att det tar ont i hjärtat.

Snart är det fotbollsträning som gäller, har ingen lust men vi har match imorgon så det är nog bara att ge sig iväg. Efteråt kommer papi och hämtar mig och jag följer med hem. Jag funderar på att vara hos mami och papi de närmaste dagarna. Jag behöver hjälp med min hemtent i socialt arbete som mestadels är på finska. Sedan måste jag ta i tu med ett arbete på 7-10 sidor i svenska och hemtenten i socialpolitik. Usch, det är så mycket nu på en så kort tid. Hur skall jag hinna?

Just nu sitter jag och lyssnar på en ny låt för min del, Band of Horses - The Funeral. Det är en låt som nästan gör så att det tar ont i hjärtat på något sätt. Det finns såna låtar, enligt mig åtminstone. En annan låt som väcker känslor är Jeff Buckley - Hallelujah, en av världens vackraste låtar tycker jag.


The funeral lyrics

I’m coming up only to hold you under
I’m coming up only to show you wrong
And to know you is hardly wonder
To know you all wrong, we were

(OOoooooooooo)
(OOoooooooooo)

Really too late to call, so we wait for
Morning to wake you; it's all we got
To know me as hardly golden
Is to know me all wrong, they were

At every occasion I'll be ready for a funeral
At every occasion once more is called a funeral
Every occasion I'm ready for the funeral
At every occasion one brilliant day funeral

I'm coming up only to hold you down for
I'm coming up only to show you wrong
To the outside, the dead leaves, they cover the lawn
For'e before they died had trees to hang their thoughts

At every occasion I'll be ready for the funeral
At every occasion once more is called the funeral
At every occasion I'm ready for the funeral
At every occasion one brilliant day funeral


Serier.

Varför slutar de serier jag ser på på ett så spännande sätt? Jag vill bara fortsätta se, men förra veckan och denna veckas avsnitt var de sista för denna säsong. WHY? Hur skall jag klara mig en hel sommar utan att få veta hur det gick? ...


21 maj 2010.

God morgon bloggen! Snart är det finska skriftliga tent som gäller, huj då. Jag har knappt orkat läsa någonting. Jag har noll motivation just nu. Jag vill ha sommarlov. NU.

Just nu borde jag läsa på tent, men istället sitter jag och skriver ett inlägg, kollar ut på det härliga vädret och önskar att Patrik kommer till Vasa idag. Jag har inte sett honom nu på flera dagar, och om jag inte träffar honom nu i heljen ser jag honom inte förrens nästa helj.

Nej nu skärpning, morgonmål plus finskapapper.


Hoviska.

Jag skrev ju i mitt tidigare inlägg att jag och Jonna skulle hitta på någonting skojigt när hon varit till optikern. Det var så härligt väder så vi traskade iväg mot Hovrätten för att sola och plugga. Här kommer två bilder från dagen...

 
Finskapapper, böcker, frukter, vatten och choklad.


Bästa Jonna som ligger och pluggar.


20 maj 2010.

Hej bloggen! Idag steg jag och Jonna upp tidigt för vi skulle både börja arbeta på skolarbeten. Jag blev nyligen klar med en tentfråga, så nu är det paus. Jonna är till synoptikern nu och då hon kommer tillbaka skall vi förhoppningsvis hitta på någonting skoj. Kanske stranden? Picknick? Ja, vi får se. Finska pappren måste följa med, det är skriftlig tent imorgon så.

Shit jag blir alltid lika skrämd när posten kommer genom luckan. Är det så här det känns när man får en hjärtattack? Vem vet. Nu skall jag packa en väska med bra tidningar, något att dricka och mumsa på och såklart finska pappren.


Staden.

Nu ut på stan och träffa Malin. Hon skall ha ett par nya skor så jag tänkte följa med och hålla sällskap.

Uppdatering: Malin köpte ett par crocs som hon skall ha till jobbet. Det blev även en tunika och en topp för hennes del. Jag själv kunde inte hålla mig från att köpa en söt topp/klänning. Så söt och endast 4.95€! Vilket kap.


Sommarjobb.

Nu har jag alla sommarjobb på klart. Jag börjar jobba redan nu i slutet av maj på ett daghem. De behövde någon som kunde hoppa in en vecka. Efter det fortsätter jag att jobba hela juni på samma daghem fast på en annan avdelning. Juli och augusti ägnar jag mig åt att jobba på ett kontor. Prima.


Kappahl.

Just nu har Kappahl 50% på alla sina smycken. Så passa på nu!


Dessa köpte jag på Kappahl för under 10€ sammanlagt.


19 maj 2010.

Idag hade vi vår muntliga finska tentamen. Det gick inget vidare, men åtminstone bättre än förra gången så jag känner nog mig helt nöjd. Efter skolan for vi till Tritonia och lånade några hemska finska böcker som vi måste läsa till vår hemtentamen i Socialt arbete, huj. Jag tror inte ens att min mamma som kan finska flytande kommer att förstå vad böckerna säger. Men nog om det.. För en stund sen var papi här på besök. Han kom hit med min sladd till datorn som jag hade glömt hemma (därför har jag varit lite minde aktiv med mina inlägg) och två stora matkassar. Så nu har jag och Jonna att mumsa ikväll, hon skall nämligen komma hit och sova över.

Nu borde jag antingen göra några skolarbeten eller storstäda. Lägenheten skulle verkligen behöva sig en omgång!


Nytt.


Shorts och stråhatt från H&M.

Halsband och armband från Kappahl.


Fullspäckat program.

Igår var det någonting på gång hela tiden. Först kom jag till Vasa med Patrik och Jonna. Efter det for jag och Patrik via lägenheten och sen ut på stan på minishopping och smörgås på Subway. Senare ringde Rebecca och frågade om jag skulle komma med henne på en glass, vilket jag gjorde. Det blev även minishopping då. Sedan gick jag hem och gjorde mig i ordning inför en fotbollsmatch, FC-SPORT - KPV damliga lag. Patrik skjutsade dit mig och Malin, själv stack han vidare. Det var en väldigt spännande match, som slutade 0-1. Efter matchen hade jag tänkt fara till Matildas, men så pratade jag med Patrik som sade att de inte hade hunnit börja äta ännu (på Andreas avskedsmiddag, han skall åka till Italien) så jag for dit och umgicks och åt middag som jag hade tänkt från början. Efter middagen skjutsade Patrik hem mig och han åkte vidare hem till sitt.


18 maj 2010.

Idag steg jag och Patrik upp redan klockan nio för att skjutsa Jonna i jobb till Strampen och sedan hem till lägenheten. När vi kom till Vasa gick jag och Patrik via lägenheten en sväng och sedan ut på stan. Vi gick till H&M och shoppade lite. Patrik köpte en t-skjorta och ett par solbrills och jag köpte ett par svarta shorts och en ståhatt som jag skall ha på stranden i sommar, (jag har lätt för att få solsting). Efter minishoppingen gick i till Subway och åt varsin smörgås och så traskade vi hemåt. De har börjat ta sig med balkongerna nu, taket och botten börjar vara på plats. Hoppas det inte tar så länge till, jag vill ha en balkong att sitta och äta morgonmål på. NU.


17 maj 2010.

Hey bloggen! Idag har jag varit ute hela dagen med Patrik, Jonna och Jonnas polare Heidi. Vi har solat och gjort skolarbeten. Så jag har inte haft tid att blogga. Nu är det hockey på tv som gäller. Finland VS Slovakien, ställningen är 3-0 just nu. Bra jobbat finska lejonen!


Movietime.

Gokväll bloggen! Just nu är jag hemma hos Patriks familj och ser på Wallander som kommer från sveriges fyran. De är nyheter nu pågång så jag passar på att skriva.

Jag tror att det var första gången jag åkte buss ensam en längre sträcka idag. Jag åkte nämligen buss till Puttes för första gången. Hela bussresan satt jag och kollade ut genom fönstret så att jag säkert inte skulle missa Närpes busstation, haha. Jag var förvånad över att jag hittade bussen direkt idag när jag traskade iväg till Vasa busstation.

Nu tillbaka till tv:n.


16 maj 2010.

Godmorgon! Det blev en lång dag igår. Matchen mot FC YPA slutade 2-2. Vi skulle lätt ha kunnat vinna men tyvärr blev det oavgjort. Vi får ta dem nästa gång! Mina nya fotbollsskor fick göra sitt första mål igår :)

Efter matchen blev det att fara in till stan till lägenheten, gå i duschen och fixa sig och sedan traska iväg till Lauras. Där var vi ett helt gäng tjejer som förfestade med singstar och "sanning eller konsekvens" kort. Vi satt och drack, spelade och skrattade tills klockan var runt ett. Då först promenerade vi till Fontana.

På Fontana var det mycket folk, trevligt folk. Vi dansade och diskuterade med helt okända människor som aldrig förr, bla. två personer från Turkiet som studerar här i Vasa. När Fontana stängde satt jag, Caro och Laura utanför Fontana och hade sjukt skojj. Vi skrattade åt och dissade ett gäng karar som ville ha med oss hem. De lockade med korv, bastu, öl m.m. och Caro bara ropade åt dem att gå därifrån, hahah. Så jäkla kul.

Sedan kom vi på att vi var hungriga så vi köpte mat på torget, tre vårrullar med ris och sallad för 5€. Gott som faen! När vi skulle börja dra oss hemåt fick Laura för sig att börja snacka affärsidéer med utlänningarna som sålde maten, hahaha. Jag säger bara, TACK för en superduper rolig kväll med mina brudar!


15 april 2010.

Hejsan! Vilket härligt väder det är ute idag! Just nu är det 21 grader här i skuggan men det har varit närmare 28 förut idag! Trots det fina vädret så har jag inte vistats så mycket utomhus, eftersom vi har match idag. Istället har jag mojjat med valpen Charles och druckit litervis med vatten. Matchen som vi har ikväll har vi mot FC YPA. Den börjar klockan 18.00 och spelas vid Botniahallen. Så kom och se om ni vill ;) Idag är det bara vinst som gäller så.


Loppis.

Jag och mami var en sväng på loppis. Vi var på två ställen, bla. det nya loppiset på magasingatan 3. Jag hittade bara en vit t-paita/tunika med snygga hål i från Monki för endast 3€. Efter det for vi till City Market och handlade lite mat och lite smått och gått. Nu är maten på grillen.


Maten på grillen. Potatisklyftor, grisbiffar och champingoner med vitlökscréme och bacon.


14 maj 2010.

Idag skall vår lilla Diana flytta till sitt nya hem. De nya ägarna kommer hit till klockan tolv. Det skall bli spännande att se vad de är för några. Mami har redan träffat dem. Dessa dagar är alltid värst, när valparna flyttar till sina nya hem. Trots att jag inte bott hemma nu så mycket och umgåtts med valparna så vet jag ändå att jag kommer att sakna dem. De får nog det bra, det kan inte vara speciellt kul att "bo" i en gallerbur så länge till.


Vinst.

Japp det blev en vinst med 4-2 mot Komu:s pojkar ikväll, härligt! Nu skall det grillas kycklingfiléer och efter det hockey! Ha en skön torsdagskväll!


13 maj 2010.

Hej bloggen! Idag steg jag upp tidigt, redan klockan åtta. Vårt fotbollslag har varit funktionärer i någon timme för West Coast Racet. Jag och Malin fick vara tillsammans, vi hade i uppgift att prata i walkie talkie och säga vilka numror de människor som sprang förbi oss hade. Ibland blev det kaos när massor av människor, cyklister och bilar yrade på runt omkring oss. Annars gick det bra och det var faktist rätt skojjigt. Skönt väder var det åxå! Jag och Malin hade även en liten picknick med saft och bulle när vi väntade på att de första joggingmänniskorna skulle dyka upp, mysigt.

Nu måste jag byta om till fotbollskläder. Ha det bra!


Besök.

Nu är Malin här på besök. Vi har druckit varsin kopp kaffe och diskuterat allt från dumma jävlar till förintelsen under andra världskriget, haha. Nu skall vi se på Valentines Day och käka ostbågar! Ha en bra onsdagskväll allihopa!


Tindra.

 
Sötaste Tindra.


Frissa.

Japp, idag var jag och beställde tid till Zic Zags. Jag skall inte klippa håret utan endast färga det. Det skall bli en helt ny färg. Jag skulle vilja ha det några nyanser ljusare nu till sommaren. Först funderade jag på slingor, sen kom jag på idén att färga hela håret. Det var en ganska lång kö dit så jag fick tid först om en och en halv vecka. Får se vad det blir, blondering plus färg eller massor av breda slingor i hela håret. Den andra metoden rekommenderas eftersom att det inte sliter lika mycket på håret, så jag tror jag kör på den. Vi får se.


Present.

Presenten som min moster köpt var en body lotion av Elizabeth Arden som doftar riktigt gott och en söt lykta att hänga upp i fönstret eller någon annanstans.





Patriks nya älskling.


12 maj 2010.

Det blev två skolarbeten mindre idag, presentationen i svenska och föreläsningsdagboken i sociologi, SKÖNT! Nu blir det att vara ledig från skolan en hel vecka, men tyvärr inte ledig från skolarbeten..

Idag blir det att fara hem till mami och papi. Jag gillar inte att bo ensam i stan, det är så tråkigt. Det enda jag har nöje av här när Patrik är borta är min dator. Hemma hos mami och papi finns ju familjen och sötaste hundarna. Plus att hemma har jag en gåva av moster som tack för att jag och Patrik var hundvakter när de var borta, hihi. Jag älskar presenter.

Nu borde jag packa. Papi är här snart.


11 maj 2010.

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Det är nämligen så att jag och Patrik har bott hos min moster i två dagar. Jag fick inte mitt internet att fungera där, och mosters mac lockade inte. Hur som helst, vi har varit "hundvakter" till sex små söta hundar medans de har varit på kryssning till Sweden. Idag kom de hem, så nu är jag i stan och Patrik hemma i Helenelund.

Just nu sitter jag och skriver och funderar inför min presentation i svenska imorgon. Sedan skall jag fara på myskväll till Matilda. Det är så tråkigt att vara ensam hemma. Men nu tillbaka till presentationen!


9 maj 2010.

Hej bloggen! Just nu är jag hemma hos Patriks familj i Helenelund. Vi har just druckit kaffe och ätit en smarrig tårta som Patriks mami gjort. Senare blir det även att sticka iväg till mommo & moffa och hem till mami & papi och fira morsdag.

Matchen igår gick inget vidare, men vi får ta det som en bra träning. Själv tycker jag att jag gjorde helt okej ifrån mig. Det skulle ha kunnat bli ett "hat-trick" för min del men istället blev det bara ett mål. Bättre än ingenting.

Igårkväll efter matchen var det 70-års kalas på en villa i Molpe som gällde. Jonna (Patriks syster) och hennes polare fyllde 70 år tillsammans, haha. Det blev grillning, flera timmar i badtunnan, årets första dopp och bastu. Det var en riktigt trevlig kväll, så tack för den! :)

Hemtex.


Mönstret.


Bilden på förpackningen.

Jag och mamma var till Hemtex idag. Jag köpte ett par gardiner jag sett på tidigare med tjejerna.

Grilltime.

Hej bloggen! Nu är jag hemma från mötet. Tränarn snackade om morgondagenstaktik och gav oss laguppställningen och ja, jag får vara med i öppningselvan imorgon! Härligt! Vi fick även våra snygga bortamatch speltröjor och strumpor som var alldeles för stora som vi skall byta.

Nu väntar jag på att papi skall komma hem så vi kan börja grilla, njam. Det skall bli gott med årets första grillkorv och en god sallad som mami gjort. Ha en bra fredagskväll!


Möte.

Om en halvtimme är det matchpalaver som gäller. Det skall diskuteras och peppas inför morgondagens match mot VIFK. Måste kila nu, skall äta någonting innan jag sticker iväg!

7 maj 2010.

En ny dag med nya möjligheter. Jag funderar starkt på att ta en lång promenad med Tindra och Ronja. De är tolv grader ute, solen skiner och vinden fläktar lite grann, skönt. Idag måste jag få en svenska presentation gjord, och så skall jag på möte senare ikväll. Vi skall diskutera morgondagens match, vår första riktiga match. Annars vet jag inte vad jag skall göra idag, kanske bara chilla och se på serier? Vi får se.


6 maj 2010.

En mindre i familjen. Det kom väldigt plötsligt, men jag vet att du har det bättre nu.


Vila i frid Trixi, 9 år gammal. <3


Klassträffen.

Igårkväll hade jag det både trevligt och roligt. Vi var ett helt gäng från klassen på discobowling, som ligger där gamla bion varit förut. Jag hade förväntat mig att det skulle varit större, men det var rätt mysigt när det var sådär litet.

Efter bowlingen for jag, Sabina och Matilda och åt mat till Baran Burger, nam! Jag och Sabina åt varsin osthamburgarmåltid medans Matilda nöjde sig med pommes.

När vi var klara gick vi hem till mig för att byta kläder, bättra på sminket och dra några snapsar. Vi skulle bara stanna typ 10 minuter men vi var här säkert över en timme, haha.

Efter att ha blandat äckliga drinkar och snapsat cointreau traskade vi iväg till Tanja på klassen som är typ min granne. Där var resten av gänget och lekte "sanning eller konsekvens". De hade hur snuskiga och sjuka frågor som helst, haha. Vi hann inte vara där länge eftersom att det skall vara tyst efter tio, och det var ju rätt svårt. Så vi traskade vidare till Olivers Inn.

Vi ägnade resten av kvällen på Olivers Inn. Där drack vi, åt popcorn, hade frågesport och dansade fötterna av oss. Hur kul som helst! Det var en mycket lyckad kväll! Här kommer några bilder från igår..


Bowlingbanorna på cinemabowling.

Rebeccas bowlingpose.

Sabina som fick strike.

Jag som är frustrerad över att en käggla lämnade kvar.

Matilda.

Våra färgglada bowlingklot.

Klassen.

Våra snygga tutorer, Rasse & Maddi.

Snusk på Ollis wc.

Sång och dans till Guns N roses. Svaije, Rebe & Bina.

Snälla flickor, Malena, Anna-Karion & Tanja.

Stygga flickor, Tanja, Matilda & jag. (Tanja kan tydligen vara snäll och stygg)

Jag har en massa andra skojjiga bilder åxå från igår, men skulle jag lägga upp allihopa skulle detta inlägg bli väääääldigt långt. Så jag plockade endast ut några av dem.


Discobowling.

Ikväll blir det träff med klassen. Vi skall fara på "discobowling", sedan hem till Tanja och förfesta lite och efter det till Olivers Inn. Hur skoj som helst! Så nu håller jag på och gör mig redo in för kvällens program, skall snart sticka iväg till Rebecca!

 Så här ser jag ut ikväll.


Nytt.


Ett par tights från Nelly.

Ett par leggingjeans från Esprit.

En tubis och en t-skirt från H&M.

4 maj 2010.

Idag är det den fjärde, vilket innebär att studiestödet har kommit. Så morgonen gick åt att fika, och shoppa lite med tjejerna. Jag skall lägga in några bilder på vad jag köpt lite senare. Efter shoppingen åt de andra varsin pehmis (jag hade inga kontanter så det blev ingen glass för min del) och så for vi till skolan och hade lektion i forskning och utveckling.

Nu är jag hemma. Patrik har gjort mat som han nu vill att jag skall smaka på. Jag återkommer.


Glädjedödare.

Jag kan inte annat än säga att vår lektor i socialt arbete är en glädjedödare. Imorse var jag ju glad och pigg som jag skrev tidigare idag, men enter en skoldag med henne är jag bara sur och trött. Idag fick jag veta av en till hemtent (med finska litteraturböcker) och ett till grupparbete.

Här kommer en lista på vad jag har att göra med denna månad:

-forskningsuppgift
-föreläsningsdagbok
-powerpoint presentation i svenska
-presentation av forskningsuppgift
-gemensamt arbete uppgift
-muntlig tent i finska
-skriftlig tent i finska
-presentation av gemensamt arbete
-hemtent i socialt arbete
-forsknings & utvecklingstent
-arbete om kroppsspråk
-hemtent i socialpolitik
-grupparbete i socialt arbete

Har jag glömt något? Jag säger bara fy fabian. Jag kommer att få burn out.


Skrämd.

Patrik skrämde mig som fan just. Han låg och "sovde" under täcket (de borrar så hårt här så man vill dra upp täcket över huvudet) och jag stod och kollade mig i spegeln medans jag klädde på mig. Så kände jag hur "någon" såg på mig så jag vände mig mot Patrik. Där ligger han och har täcket uppdraget till näsan och stirrar med stora svarta ögon på mig. Först lämnade jag bara att stirra, sen började jag skrika och efteråt började jag gråta och skaka av hur skraj jag blev. Hahah.


Nytt.




3 maj 2010.

Godmorgon! Idag vaknade jag upp både pigg och glad, skönt! Jag började morgonen med att tvätta kläder eftersom att tvättkorgarna svämmade över, uups. Efter det gick jag i duschen och nu sitter jag och funderar vad jag skall hitta på, kanske diska? Haha. Vi börjar skolan först klockan halv ett idag så jag har två timmar på mig nu att göra någonting roligt. Egentligen borde jag göra skolarbeten, men sparar det tills ikväll (vill inte förstöra mitt goda humör med det nu så).

Det har inte varit så bra uppdatering här på bloggen under heljen, och det på grund av valborg. Men om det är någon som undrar vad jag har haft för mig på lördag och söndag så har jag och Patrik umgåtts med Johan och Andreas och sett på film och ätit god mat. Igår hade vi Sagan om ringen rally, dvs. vi såg på film ca 11h i sträck, mysigt. Under heljen har jag även köpt ett par nya fotbollsskor och nya benskydd, eller pappa har köpt (tusen tack för det!). Hela vår fotbollsförening fick -30% på alla varor i Wasasport butiken, nice! Jag skall lägga in en bild på skorna lite senare.

Nu måste jag klä på mig någonting. Det känns så konstigt att sitta här halvnaken när en massa arbetsgubbar jobbar utanför fönstret.


Valborg 2010, fredag.

Firandet av valborg började hemma hos Caroline och Malin som jag skrev i det tidigare inlägget. Efter att ha suttit och druckit, käkat, spelat spel och bytt om till finare kläder begav vi oss ut i dimman.

Malin, Laura och Joan for till Havtornet medans jag och Caroline fick skjuts med Sofia till Storviken. Jessica, Josefine och Sandra var där och firade så vi åkte dit. Vi såg på "Så ska det låta", lekte "Jag har aldrig...", drack och käkade. Senare tog vi en taxi in till stan och for till Fontana. Det var en otroligt lång kö dit, men tack vare Jessicas kontakter så slapp vi stå och köa.

Efter Fontana mötte jag upp Patrik, Johan och Andreas. Först yrade vi runt på stan, mötte på Laura och Matti, och yrade lite till. Sen  bestämde vi oss för att gå och käka pizza, det blev en special opera för mig (som vanligt). Sen gick vi hem och sova.

Jag måste säga att det var en mycket trevlig och rolig vappen!
Tack alla för det! :)

Som vanligt glömde jag kameran hemma, så jag har tyvärr inga bilder att lägga upp.


RSS 2.0