31 juli 2010.

Medans jag väntar på sötRebe skall jag ladda upp några bilder på hur det går till när man är hund och tuggar gräs.







Lill-Opel nära döden.

Jag har glömt att berätta. I tisdags när jag slutade jobbet skulle jag köra en leverans till Wärtsilä. Jag hann bara komma ut på motorvägen så kände jag hur min lilla skrutt dog bort. Jag svängde åt sidan och där stannade bilen. Jag prövade få igång den och den startade men slog bara av. Efter flera försök ringde jag till jobbet och en på jobbet fick köra iväg leveransen. Jag ringde efter pappa och medans jag väntade på honom kom polisen. De var hur snälla som helst och hjälpte mig att få bilen åt sidan. De andra bilarna körde så hårt förbi att min lilla skrutt gungade för varje gång de körde förbi.

Polisen fick inte heller min bil att starta. Så när pappa kom hjälpte de oss så vi kom iväg. Vi fick bogsera bilen till en bilreservdelsaffär. Där bytte vi tändstift i bilen, (det har nämligen hänt en gång förut och då var det tändstiften). När vi hade bytt tändstiften fungerade bilen fortfarande inte. :( Så nu är min bil på Lähdesmäki för service. Får se hur länge det tar innan jag får min lill-opel tillbaka.

30 juli 2010.

FREEEEDAAAAG!!! Härligt!!! Det skall bli så skönt med helg och att få umgås med tjejera!! Plus att Patrik kommer hem på söndag, lääääängtaar!!!

Nej nu måste jag jobba. Jag ville bara uttrycka mig hur glad jag är att det är fredag! Jag har verkligen haft en outhärdlig arbetsvecka! Ha en bra dag kära läsare!!

Hittade två smått galna bilder på mig från Rockperry.

http://4.bp.blogspot.com/_Fk_xru_90Ek/TEIAoGC3U7I/AAAAAAAAAXw/Zf0NwRfLrkE/s1600/DSC_0025.JPG

http://3.bp.blogspot.com/_Fk_xru_90Ek/TEIB8Sl94qI/AAAAAAAAAYQ/r_yW24L-o0Y/s1600/DSC_0029.JPG
Hittade dem på Janines blogg, http://janinesblogg.blogspot.com/

The Veils - The Leavers Dance.



Det är konstigt hur mycket man än lyssnar på den här låten så tröttnar man aldrig.

29 juli 2010 - Dagens program.

- Jobb 8.00-16.00
- Storstädning i lägenheten (torka damm, byta sängkläder, dammsuga, torka golv m.m.)
- Packa en väska till träningen
- Byta om och köra iväg på träning
- Träning 19.40-21.30
- Sova över hos mamsen och pappsen

28 juli 2010.


Jag bjuder på en bild av vår äldsta vovve. Babsan, 10 år gammal. <3


Gokväll bloggen! Idag har det varit en lugn dag. Jobbet var precis lika slött som det brukar vara och att vara barnvakt till små hundvalpar som nyligen öppnat ögonen är heller inte allt för intensivt. Mamma och pappa åkte till Björneborg idag så jag ställde upp som barnvakt till de små ynglingarna, och de större såklart.

Det blev en sväng till Gina Tricot och R-kiosken idag innan jag begav mig hemåt. Jag köpte ett par mörkblåa shorts och hämtade ut Yves rocher paketet som jag väntat på i dagar och veckor. Paketet ínnehöll massor med smått och gott. Kanske kommer upp en bild senare. Nu är jag hungrig, skall se vad kylskåpet har att erbjuda.


NEW.


Soffbordet ni ser på bilden köpte jag på IKEA. Snyggt va?


27 juli 2010.

Är hemma nu efter en passlig återhämtningsträning efter helgen. Det blev några passningsövningar, fintövningar och spel. Nu är det duschen och mys framför tv:n med familjen (morden i Midsomer kommer på sveriges ettan) som gäller. Måste passa på att umgås med familjen och sova över nu när Patrik är borta. Jag saknar honom redan, suck. På söndag kommer han hem, jag borde nog klara av att vänta tills dess.

Ha en skön tisdagskväll gott folk!


Vasa - Kemi - Rovaniemi - Kemi - Vasa.


En del av fotbollsgänget :)

Fina tjejer! <3

Mirjam, Jessica & Ida :)

Laura och vår snygga flagga ;)

Utanför Ikea i Haparanda.

Tanja, Malin, Caro & Julia :)

Vår tränare Pauli, Laura & Jennika. Haha, kolla in berget med grejer de shoppat!

Jag och min shopping :)

Taktiksnack på hotellet.


26 juli 2010.

Nu är jag tillbaka från en otroligt rolig resa till Kemi och Rovaniemi. Det blev två fotbollsmatcher, en runda till Ikea för shopping, restaurangbesök och annat skoj! Det kommer att komma upp bilder senare, idag eller imorgon.

Idag har det varit en jobbig dag på jobbet, skönt att sluta om en timme. Vi kom hem sent igårkväll, jag var hemma halv två på natten, så jag är otroligt trött och slut i både huvudet och kroppen. Lite pinsamt förut idag när chefen kom till jobbet och jag satt och sov över mitt skrivbord, hehe.

Nu fortsätta jobba! Ha de gött!

23-25 juli 2010 - Resa.

Idag sticker jag och de andra i fotbollslaget till Kemi och imorgon bär det av till Rovaniemi. Vi har två matcher framför oss, och vi skall vinna båda. Vi behöver det verkligen! Inga mer förluster!

Jag kommer nog inte att blogga över helgen, kanske på söndag kväll om jag orkar.

Men så länge jag är borta, önskar jag er en riktigt fin helg! Puss.

22 juli 2010.

Hej bloggen! Det blev inget bloggande igår. Jag hade fullt upp pågrund av jobb och träning direkt efter, och på kvällen beställde jag och Patrik varsin hamburgarmåltid och myste på soffan och såg en film med Jim Carrey.

Idag är det mycket program. Först jobba i åtta timmar och efter det måste jag handla, diska och plocka upp i lägenheten, packa en väska (imorgon sticker jag och resten av fotbollsgänget till Rovaniemi), träning, träffa familjen och resten av tiden som lämnar över skall jag pussas med min älskling! Vi kommer inte att ses på lite över en vecka! När jag kommer hem från Rovaniemi är han påväg till Italien. Men det skall nog gå bra!

Nu måste jag fortsätta jobba. Ha en riktigt fin dag allihopa!

Rockperry 2010.


Gubban.

Jag och snygga karar, haha.

Jonas och vårt "tält".

Koffe.

Boli & Co.

Gubban at the beach.

Beach-Volleyboll.

Nissi, Putte & Marlon.


20 juli 2010 - Klantdag.

Idag på lunchen var jag ensam och åt, (alla andra for ut och äta) så tänkte jag att jag skulle vara snäll och koka lite kaffe tills de andra skulle komma tillbaka. Det var första gången jag skulle koka kaffe här på jobbet, hur svårt kan det vara att koka kaffe egentligen? Ja, det slutade med att det kokade över (kaffet rann inte igenom kaffefiltret) så jag fick sätta på en ny kaffepanna. Mitt andra försök ledde till att jag kokade allt för starkt kaffe. Jag trodde det var som på alla andra kaffekokare, en sked per kaffekopp. Jag slängde i åtta skedar för åtta kaffekoppar, vilket egentligen bara behövde 4 skedar. Fan alltså, hur lyckas man? Ingen ville ju såklart ha mitt kaffe..

När jag sedan skulle hämta chefen, fick jag inte i backen på paketbilen. Så jag fick springa in till kontoret och ropa till de som jobbar på övrevåningen "HUR FÅR MAN I BACKEN???". När jag fått hjälp och skulle köra iväg fick jag kärringstopp som väääääldigt sällan händer. Alltså jösses...

Hur skall denna dag sluta?

19 juli 2010.

Hej bloggen! Det blev ingen uppdatering under heljen som ni kanske märkt. Men som jag tidigare skrev så for jag och Patrik iväg för att tälta på Rockperrys campingområde. Det var en mycket lyckad helg! Det var lite folk där men så länge man hade vänner runt omkring sig hela tiden så var det riktigt skojigt och mysigt! Vi solade, badade, grillade, spelade volleyboll och festade. Jag kommer nog att lägga upp några bilder från helgen, men det blir senare eftersom att jag är på jobbet nu.

Ha en bra dag kära läsare!

16 juli 2010.

Rockperry here we come! Är fortfarande på jobbet men slutar inom en halvtimme. Då blir det att åka hem, handla, packa, gå i duschen och göra sig i ordning. Sen sticker jag och älskling iväg till Rockperry. MEN, vi far inte dit för att se banden spela och vi tänker inte betala in oss. Vi far dit för att festa och tälta, eller rättare sagt sova i en paketbil som Jonas har med sig. Det lär skall vara party på tältområdet. Jag var dit en sväng förra året också, och det var verkligen kul där. Bekanta människor som solade, badade och festade. Jag ser fram emot denna helg!
Hoppas er helg blir lika mysig och skojig!

Sura kärringar.

Jag är trött på att prata med sura kärringar som ringer och frågar dittan och dattan. Det enda jag kan göra är att skicka dem vidare till någon som håller koll på det. Men hur skall det fungera när de flesta har semester och de som annars är här har slutat för dagen? GAH. Det är inte mig ni skall bli arg på, jag har ingenting med saken att göra.

Nu går jag ut i solen, trots att 40min av min arbetstid återstår.

Rockperry.

Skall ni på Rockperry i helgen? Här är en lista på banden som spelar.

Fredag 16.7

23.30-01.00 Irina
22.30-23.30 Lapko
21.00-22.30 Lauri Tähkä & Elonkerjuu
20.15-21.00 Freud, Marx, Engels & Jung
19.30-20.15 Free Spirit
18.30-19.30 Olavi Uusivirta
17.30-18.30 The Souls
16.45-17.30 The Valkyrians
16.00-16.45 Parazetamol

Lördag 17.7

00.30-01.30 Klamydia
23.30-00.30 Fredrik Furu
22.00-23.30 Kolmas Nainen
21.00-22.00 Herra Ylppö & Ihmiset
19.30-21.00 Eppu Normaali
18.30-19.30 Vesterinen Yhtyeineen
17.30-18.30 Anna Puu
16.45-17.30 Rödsögården
16.00-16.45 Keisari

Fy faen vilka band säger jag bara. Majoriteten är ju finska band och för varje år som går blir det bara sämre. Jag kommer nog inte att betala 35euro för att se dessa band. Jag yrar nog runt på tältområdet med min favorit och alla andra som tältar.


15 juli 2010.

Godmorgon kära läsare! Vilket härligt väder vi har idag! Solen skiner, det är helt molnfritt och det blåser lite grann. En sånhär dag vill man ju inte sitta inomhus, men jag har inget annat val. Ni som kan, sola och bada för min del också!

Jag satt just och funderade på "dagens program". Jag tror att jag skall gå in till stan en sväng innan jag  och Patrik åker hem till mami och papi. Jag behöver ett par nya flipflops, örhängen och annat smått och gott.

Det skall bli kul att se pappa igen, har inte sett honom nu på över två veckor. Plus att han har köpt hem drickbart till mig och Patrik från båten, najs! Tyvärr hinner jag inte träffa mamma innan hon och Knutte (Jamie, vår hund) sticker iväg till Estland på hundutställning. Hoppas det går bra för dem, men kan vara ganska hårt eftersom det är så många fina hundar som skall delta. Jag håller tummarna!

Nu skall jag försöka aktivera mig här på kontoret. Ha det bra!

Alice in Wonderland.



Jag och älskling har just sett filmen Alice i underlandet. Vi bestämde oss för att hitta på någonting tillsammans idag så vi kom överens om att se någon film. Vi traskde iväg till Makuuni och Subway och hem fick vi med oss en stor godispåse och smörgåsar. Många säger att filmen är dålig, men vi ville ändå se den båda två, jag tyckte den var helt okej.

Det är viktigt att hitta på saker tillsammans, speciellt nu när man har mindre tid för varandra när man jobbar varje dag och är trött efter jobbet så man bara ligger på soffan och knappt orkar prata eller röra på sig (åtminstone jag). Det behöver inte vara någon stor grej, bara man inte glömmer att hitta på saker tillsammans. Jag tyckte det var väldigt mysigt att bara vara hemma och se en film.


14 juli 2010.

Hej bloggen! Jag måste säga att jag trivs riktigt bra med min nya hårfärg. Jag trivs nog bäst med brunt hår. Jag var rädd för vad resultatet skulle bli eftersom mitt hår hade så många olika färger och nyanser. Jag trodde det skulle bli ojämt men jag måste säga att mami fick det att bli riktigt bra. Tack för det mami!

Nu skall jag gå på kaffe och efter det blir det att ta emot en kund. Vi hörs!

Resultat.


13 juli 2010 - Sista dagen som blandras.

Hej bloggen! Det har varit fullt upp här på jobbet sedan klockan åtta imorse, men nu har det äntligen börjat lugna ner sig. Så jag tänkte att jag skulle passa på att skriva ett inlägg.

Som inläggets rubrik säger så är detta min sista dag som blandras. Om ni undrar vad jag menar med blandras så syftar jag på min hårfärg, haha. Sen jag avfärgade mitt hår har det varit alla världens färger, typ som en regnbåge i olika bruna, röda, oranga och blonda nyanser. Hårfärgen har jag haft nu i 1 1/2 månad så jag tänkte att det är dags för något nytt, jag gillade ändå inte färgen från första början. Jag har alltid gillat brunt, som ni säkert redan vet så har jag ju haft mörkbrunt/svart hår i säkert 5-6år om inte mer. MEN, nu skall jag färga det med en färg som heter "nötchoklad", en nyans ljusare än ljusbrunt. Jag kommer säkert att lägga upp någon bild på resultatet när jag har tid. Önska mitt hår all lycka! Det kan inte vara lätt att få en regnbåge att bli jämn och fin, om ni förstår vad jag menar...

Bruce Willis.

GISSA VAD JAG JUST GJORDE??? JAG SATT I BRUCE WILLIS FÖREDETTA LIMOUSINE! En på jobbet äger bilen nu så jag fick provsitta. NICE.

12 juli 2010.

Så var det måndag och en ny arbetsvecka framför sig. Det är ganska lugnt nu på jobbet, vilket är skönt. Jag är ännu trött efter gårdagens VM-final match. Härligt att Spanien tog guldet! Precis vad jag hoppades på.
Nu skall jag betala några räkningar. Ha det bra!

Uruguay VS Tyskland.

Snart är det dags för bronsfinalen i VM mellan Uruguay och Tyskland. Värmer upp med glass och jordgubbar, och såklart denna låt...


Finaste Tindra.




Känslor.

Ligger i sängen och lyssnar på musik samtidigt som jag funderar över hur en låt kan uppge så mycket känslor? Det finns låtar som får en att bli glad, arg, ledsen, längtansfull m.m.

En låt som jag ofta har på repeat nuförtiden är The Veils - The Leavers Dance, fy fan vad den är bra säger jag bara. Det är en av de låtar som gör att det uppstår ett helt drös med känslor inom mig. I love it.


10 juli 2010.

Skönt att denna arbetsdag är över. Jag hade ju bara ett barn att se efter men det räckte bra eftersom att jag är så trött pågrund av denhär hemska förskyldningen jag har. Så nu när jag kommit hem skall jag bara ta det lungt och se på serier.


Ringen jag beställde. Tre dagar tog det för den att landa i min postlåda.


Kvällsinlägg.

Gokväll! Eclipse var verkligen en grym film! Mycket kärlek, action och humor = Me like. Plus att man blev väldigt puss-sjuk av att se filmen, åtminstone jag! Och såklart hade jag ingen att pussas med när jag kom hem. Dumma Patrik som for hem till sitt i helgen! Haha. JAG VILL PUSSAS. NU. Det verkar som att det sitter i än, trots att filmen slutade för flera timmar sedan.

Nu skall jag se något avsnitt av True Blood (tredje säsongen har börjat!) och sedan är det läggdags. Jobb imorgon. Gonatt!


Eclipse.

Nu har jag sagt hejdå till min älskade sambo (han for hem till sin mami och papi och skall vara där över helgen), städat undan, diskat, bättrat på sminket och bytt kläder samt packat en väska.

Om en halvtimme bär det av på bio med mina vänner! Vi skall se Eclipse, finally, och efter det skall jag köra hem till min mami och papi där jag skall vara över heljen.


Tomatkarnevalen.


People.

Nicke & Rebecca.

Sabina.



Rebecca och Sabinas papi Kjell. Men vem är bakom?
 
Sabina & Rebecca (:

Jag och sötRebe.

? Tant på bordet.


9 juli 2010.

Sitter på jobbet med min hemska förskyldning och väntar på att denna arbetsdag skall vara över. Mitt huvud är fullt med snor och min hals har tagit så mycket stryk av hostan att det bara bränner och gör ont i den. Fan.
Idag är det fredag, det skulle vanligtvis innebära en ledig helg, men istället blir det jobb även i morgon. Fan.
Vet ni vad jag kommit fram till? Det blir inte en endaste ledig dag för mig under sommarlovet. Jag började jobba innan detta skolår var slut och jag kommer att jobba tills nästa skolår börjar. Fan.
Detta är en klago-dag.

8 juli 2010.

Jag vill men orkar inte blogga. Jag har fått en hemsk förskyldning som inte vill gå om. Jag är riktigt risig, så jag skall gå och vila nu. Kanske orkar jag blogga imorgon, vi får se.


6 juli 2010.

Hej bloggen! Vilket underbart väder det har varit idag! Typiskt att man inte kan ligga på stranden såna här dagar, istället måste man sitta inne på ett kontor och prata i telefon, betala räkningar och dylikt. Jag fick åtminstone njuta av solen en stund när jag och Patrik åkte hem till mami och papi direkt efter jobbet. Vi somnade och sov en timme utomhus på en filt, skönt.

Nu börjar det bli dags för träning. Kanske det kommer något inlägg senare ikväll?

Ett grattis till mig och Patrik, som har 2 år och 7 månader idag! <3


Pipityyny.


Detta är min pipityyny. Våra tränare var väldigt givmilda och gav oss varsin pipityyny när det blev en förlust mot Uleåborg för några veckor sedan.


Seven pounds.

Jag och Patrik har just sett en film som heter Seven pounds. Patrik varnade mig för en "snyftare". Jag trodde jag skulle kunna hålla mig borta från tårarna, men mot slutet kunde jag inte hålla mig längre. Tårarna rättare sagt sprutade. Det var en grymt sorglig men också en otroligt fin film. Jag rekommenderar den verkligen!


Ring.


Denna underbara ring har jag nyligen beställt från www.cocoo.se. Den kostade 19,50 euro, men det är den absolut värd!


Yves Rocher.

Mamma och jag beställde från Yves Rocher en hel del smått och gott för några dagar sedan, bl.a. tre olika duschgel, shampoo, balsam peeling och nagellack. Hela beställningen gick på 17 euro, vilket jag tyckte var mycket förmånligt. I beställningen ingick även en klocka, en ring, två pennor och en ansiktscréme som man får på köpet.
         



Rolig nyhet.

Jag fick en rolig nyhet för någon timme sedan. De ringde från mitt tidigare jobb (dagiset) och ville att jag skulle komma dit som vikarie de sista veckorna i augusti. Jag trivdes verkligen superbra där på dagiset med den underbara personalen och alla underbara barn så jag tackar nog bara ja om det är så att jag hunnit avsluta mitt arbete här på kontoret. Så nu har jag arbete ända fram tills skolan börjar, alltid bra med pengar när man är fattig studerande.

5 juli 2010.

Vilken dag på kontoret idag. Jag har gjort allt som kan tänkas göra. Så nu får jag bara sitta och ta emot samtal i en och en halvtimme, och hur ofta ringer det? Typ en gång i timmen. En del kanske kallar det för en bra jobbdag, men jag måste säga att det är bara tråkigt. Visst jag kan surfa på datorn, men sen då? Njäe. Tiden går dessutom fortare om man har någonting att göra. Blä. Nu skall jag fortsätta ha tråkigt. Hoppas ni kära bloggläsare har det roligt åtminstone.

4 juli 2010.

Hej bloggen! Det har hunnit bli en ny månad sedan jag senast bloggade. Jag har kommit fram till att nu när det är sommar så har bloggandet fallit bort för min del. Hur man än försöker hinna och få energi till att ägna sig åt lite bloggande så går det inte? Det finns så mycket annat att göra nu när det är sommar. Sommaren är kort, och därför skall man ta vara på den. Hur som helst så kände jag för att skriva ett inlägg nu.

Jag och Patrik kom nyligen till vår lägenhet här i stan. Vi har varit hos hans familj och ägnat hela häljen där. Igår var vi på tomatkarnevalen i Närpes, och jag fick äntligen träffa Rebecca och Sabina! Det var skönt att se dem igen! Jag märkte nog att jag haft bort dem, om man kan säga så. Jag hoppas på att få träffa Matilda och Sarah åxå inom kort. Kanske vi tar en myshälj tillsammans snart?

Jag måste avsluta mitt inlägg nu. Jag har en ansiktsmask på och det bränner som faen nu, så jag tror det är dags att tvätta bort den. Efter det blir det en efterlängtad dusch! Jag återkommer inom kort, jag skall åtminstone försöka.


RSS 2.0