31 augusti 2010.

Godmorgon bloggen! Idag är min första skoldag efter sommarlovet. Det skall bli kul att få träffa alla klasskamrater, speciellt Rebecca, Matilda och Sarah som jag inte hunnit träffa allt för ofta under sommarn.

Egentligen har jag inte tid att blogga nu. Klockan är mycet och jag har varken ätit morgonmål eller sminkat mig ännu. Så vi kanske hörs senare idag? Ha det bra!


Fångarna på fortet.

Nu är det dags för fångarna på fortet. Jag och Patrik skall bänka oss på soffan nu med kladdkaka och varsin öl. Njam.

Ha en skön måndagskväll alla! Puss.


AUTUMN.


Mina stövlar har anlänt. Perfekt nu när hösten är på kommande.


30 augusti 2010.

Hej bloggen! Steg upp klockan halv nio för att få gjort det jag skall ha gjort idag. Jag kom hem för en stund sedan, jag var och köpte några grejer inför skolan som börjar imorgon. Nu har jag rotat i mina garderober efter mer kläder att föra till loppis, hittade ett par toppar, någon klänning och ett par jeans. Så fort Eva & Adam loppiset öppnar skall jag åka dit med grejerna och så skall jag sänka priserna på de kläder som jag redan har där. Så jag blir av med skiten, haha.

Efter loppisrundan hoppas jag på att få träffa Rebecca som flyttar tillbaka till Vasa idag. Jag har en försenad present åt henne. När Patrik kommer hem skall vi gå och se på nya tvn (vi skall ha en ny hit till lägenheten, trots att jag tycker att den vi har är bra? Men Patrik insisterar, haha.) och förhoppningsvis hitta någon passande. Patrik har även en fotbollsmatch som jag skulle vilja hinna med, vi får se.

Nu skall jag ringa Rebecca och sedan sticka iväg till loppiset. Ha det bra!


Hot Tub Time Machine.

Nu är det dags för film. Filmen heter Hot Tub Time Machine.


NEW.


Pappa var snäll och tog hem en parfym till mig när han kom hem från jobbet. Denna gång blev det en Versace bright crystal!


29 augusti 2010.

Skönt att vara hemma! Vi sitter nu i lägenheten och chillar. Villaavslutningen blev verkligen lyckad! Vi käkade god mat och drack gott, gick i bastun och badade, prövade Patriks nya leksak (kiten) och skjöt raketer och smällde bomber.





Idag steg vi upp runt tolvtiden och började städa undan. Sedan for vi hem till Patriks familj. Vi åt mat och såg på tv en stund. Patriks mamma klippte både honom och mig så nu är vi fina i håret. Mitt hår behövde verkligen en klippning! Det var så slitet, kanske för att jag inte har klippt mig på några månader. Efteråt for vi hem till lägenheten i stan.

Nu skall jag gå i duschen! Vi hörs! Ha det bra!


28 augusti 2010 - Villaavslutning.

Hej bloggen! Jag och Patrik kom nyligen fram till mina föräldrars villa i Bergö. Solen värmer skönt trots att det blåser lite. Härligt! Om en stund blir det förhoppningsvis ett dopp i havet. Men nu skall Patrik pröva sin kite som han har beställt efter, och jag tror bestämt sagt att jag skall gå och se hur det gå för honom. Men jag ville bara önska er mina kära läsare en riktigt trevlig och mysig villaavslutning! Ha det bra!

Puss.


Makaronilåda + Överraskning.

Nu är makaronilådan klar och jag sitter och väntar på att gubben skall komma hem från jobbet. Jag hoppas han tycker om makaronilådan, jag slängde i lite eget och gick inte efter något recept. Efter maten skall han få en liten överraskning. Jag har köpt en stickad cardigan från H&M åt honom, bara för att jag tycker om honom så mycket!

Nu hörde jag ljudet av bimmern! Det betyder att han stiger in genom dörren när som helst.. Så hejdå så länge!


NEW.


En transparent skjorta från Gina Tricot.

En kavaj från H&M.

24 augusti 2010.


Kolla vad jag just fyndade på loppis! Ett par Tiger jeans, 3€ och en snygg kjol, 2€.

Jag var och kollade läget med bordet jag hyrt på Adam & Eva loppiset. Jösses vad människor är bra på att stöka till det! Jag passade på att kika på de andra grejerna när jag var där och tur det eftersom att jag då hittade mina fynd. Jeansen behöver sys in lite men kjolen satt perfekt.


23 augusti 2010.

Huh! Jag kom hem för en stund sedan och nu sitter jag på soffan med datorn i famnen och pustar ut. Hela morgonen och förmiddagen har gått åt att prissätta en hel hög med kläder, skor och smycken. Efter det for jag till Adam & Eva loppiset och hyrde ett bord för en vecka, 25€ kostade det. Så nu ni där ute uppmanar jag er att åka till loppiset och köpa grejerna ni hittar på bord nr. 110! ;)


Loppis grejer.


22 augusti 2010.

Hej bloggen! Det var länge sen.. Det är över en vecka sedan som jag skrev ett inlägg senast. Så jag tänkte passa på nu. Under tiden som jag inte hunnit/orkat blogga har jag bl.a. varit på kräftskiva (det kommer blider senare) och bastukväll, jobbat på dagis med underbara barn, spelat fotboll samt umgåtts med min familj och mina vänner. För att inte tala om Rebecca som fyllde 20 år i torsdags! Om ni inte har grattat henne ännu så gör det nu! Bättre sent än aldrig ;)

Idag är det söndag. Vanligtvis brukar det vara veckans tråkigaste dag enligt mig. Men denna söndag är annorlunda. Ikväll får jag träffa min älskling som jag inte sett på flera dagar nu, det känns som evigheter, plus att jag inte har någon skola eller något jobb att behöva stiga upp till imorgon! FÖR JAG ÄR LEDIG HELA NÄSTA VECKA! Det skall bli så skönt!! Det kan vara bra att få vila upp lite inför skolan som börjar så småningom.

Nu skall jag sysselsätta mig med lite bakning. På receptet står det kokosbollar och en toscakaka. Ha det bra så länge!


Konstensnatt.

Jag bjuder på några bilder från gårdagens firande av Konstensnatt.






13 augusti 2010.

Hej bloggen! Idag sticker jag och älskling hem till hans familj och stannar där över helgen för mys och kräftskiva. Det skall bli skönt, har inte varit där på över en månad! Men innan vi åker har jag en hel del att göra. Jag kom nyligen ur duschen, och håller nu på att packa en väska. Jag har tvättat kläder i princip hela morgonen och städat undan i lägenheten. Jag skall också hinna hem till mami, papi och hundarna och hälsa på dem.

Nu måste jag tyvärr avunda mitt inlägg här. Det kommer nog inte att bli mycket bloggande över heljen. Ha det bra! Puss.


11 augusti 2010 - Ledig dag.

Som rubriken säger så har jag en ledig dag från jobbet idag, samma sak gäller morgondagen och fredagen. SKÖNT! Jag passade på att umgås med Jonna hela förmiddagen. Vi såg på en film som heter "Case 39" som Laura rekommenderat. Efter filmen gick vi ut på stan för lite shopping, Caro och Malin följde även med. Vi gick och tittade i butiker, shoppade lite, gick på kaffe och shoppade lite till. Nu skall jag äta god mat och mysa med min sambo!


Dagens shopping. Tiger jeans, Karisma. T-skjorta, Carlings. Springbyxor, Wasasport. Ringar och Top, Gina Tricot.


8 augusti 2010.


DET BLEV VINST IGÅR MOT FC YPA!!! 3-2!! HÄRLIGT!!!
Det var en otroligt spännande match! Efter första halvleken låg vi under med 0-2. Jag har ingen aning vad tränarn sa åt oss i halvlek. Jag var så jäkla förbannad på domarn, han såg aldrig hands och var jämt på motståndarens sida. Vi tog igen i andra halvlek! Kanske berodde det på tränarn och lagets pep-talk. Malin gjorde första målet, andra målet gjordes av Julia och det sista och avgörande målet gjorde jag när det var femton minuter kvar! Skönt som faen! Vi får hoppas att detta var vändningen och att det fortsätter så här!


7 augusti 2010.

Godmorgon! Sitter och dricker en kopp kaffe och äter en skål cornflakes med mjölk och sylt just nu. Snart bär det av! Mami skjutsar mig till nestet i Smedsby till klockan elva. Därifrån startar bussen mot Ylivieska. Hur långt är det dit? Tre-fyra timmars bussresa kanske? Hur som helst är det endast vinst som gäller idag! Det behövs och vi har alla chanser i världen! Önska vårt lag lycka till!


Härliga bilder.





Kvällsinlägg.

Gokväll! Jag och mami kom hem för en stund sen från en liten shoppingrunda på Citymarket. Vi handlade mat, smått och gott som jag skall ha till morgondagens resa till Ylivieska och leksaker till hundvalparna.

Nu sitter jag och dricker en kopp kaffe (jag borde dricka vatten eftersom vi har match imorgon men de får bli senare) och äter godis. Njam!

Hmm, kanske man borde gå och plocka bär till morgondagens resa? Jag tror jag gör det. Jepp.


H&M.






Detta är vad jag beställde hem från H&M igår. Stövlarna jag tididare pratat om, ett par treggings och två toppar. Can't wait!!

I'm back!

Yes, nu är kaffepausen över! Som jag tidigare skrev är dagens planer att åka hem till mina föräldrar! Andra saker jag funderar över att göra är att shoppa (fast jag egentligen inte har pengar men jag är otroligt shoppingsugen idag!), plocka bär att frysa ner (vi har säkert runt 10 buskar vinbär och några krusbärsbuskar hemma i Jungsund som ingen käkar upp!) och kanske ge mig ut på en joggingrunda? Det vore aldrig fel.

Nu skall jag skicka och gratta älsklingen på vår 2 års och 8 månadersdag!

6 augusti 2010.

Wow! Det är ju sjätte augusti idag! Det innebär att jag och Patrik firar 2år och 8månader tillsammans idag. Jag som trodde det var först imorgon! Vad trevligt!

Idag har det varit full rulle på jobbet. Nu har det lugnat ner sig lite så jag tänkte passa på att skriva ett inlägg. Dagens planer är att åka hem till mami, papi och hundarna. Det skall bli skönt att vara hemma och bara ta det lungt!

Oj, nu är det kaffepaus! Jag återkommer!

ETT MÅSTE.

Ett par nya stövlar till hösten är ett måste. Vad sägs om dessa konjaksfärgade? 59,95e.


Drömmar.

Imorse vaknade jag av att Patrik kramade om mig extra hårt och pussade mig i nacken. Han hade haft en mindre rolig dröm om att han och jag och min mamma skulle dö. Stackarn. I drömmen hade det varit ett vukanutbrott och alla människor färdades i ett skepp. Sedan blev vi avsläppta och lavan kom efter oss. Vi skrek, kramades, pussades och sade hur mycket vi älskade varann.

Varför drömmer man sånahär hemska drömmar egentligen?

Jag har en dröm som dyker upp ganska ofta. Jag blir jagad av ett par män som har varsitt gevär. Jag springer, springer och springer. Känns som att jag springer i evigheter. Slutligen kommer jag till ett hus men hinner inte öppna dörren innan de är ikapp mig och skjuter mig, i ögat. Jag faller ner till marken och känner hur blodet rinner och hur jag dör bort. Sedan vaknar jag eller så börjar drömmen om från början.

Har ni kära läsare någon dröm som förföljer er?

5 augusti 2010.

Hej bloggen! Jag känner hur bloggtorkan är påväg, så jag måste anstränga mig att skriva ett inlägg nu. Anledningen till att jag inte skrivit något de senaste dagarna är för att jag inte haft tid eller lust. Min älskling kom ju hem i söndags så jag har haft fullt upp att kramas och pussas med honom. Det är så otroligt skönt att ha honom hemma igen. En annan anledning till att jag inte bloggat är för att jag inte har någon kamera just nu. Ja, mamma har min ännu.. Det är tråkigt att blogga utan bilder, antagligen att läsa också?

Just nu sitter jag på jobbet och tar det lungt. Det har ännu inte blivit någon större trafik här trots att temestrarna börjar ta slut. Jag har en vecka och en dag kvar här på kontoret som sommarjobbare, efter det skall jag jobba på dagis en vecka som vikarie och efter det så är det jag som får njuta av att vara ledig tills skolan börjar. SKÖNT!

Nu skall jag läsa bloggar och betala några räkningar. Ha det bra!

1 augusti 2010.

Hej bloggen! Tänk, idag är det första augusti. Hösten är på kommande, jag som inte ens hunnit njuta av sommaren. Men just nu orkar jag inte bry mig om det! Det enda jag kan tänka på nu är att jag får träffa älskling ikväll!!! Jag har saknat honom massor!! Åh, va kul det skall bli!!

Gårdagen ägnade jag med Rebecca, Matilda, Sabina och Sarah. Det blev shopping (visar upp det senare när jag fått tillbaka min kamera), lunch, kaffe, förfest hos Matilda och Chriso samt utgång till Fontana på kvällen! Det blev en riktigt lyckad dag! Och kväll också för den delen! Det var otroligt roligt att få träffa mina flickor!

Idag har vi bara chillat, flickorna åkte hem för några timmar sedan. Jag har bakat och städat tills Patrik kommer hem! :) Åh vad jag längtar!! Nu blir det chill på soffan, är fortfarande lite krabbis från igår.


RSS 2.0