29 november 2010 - Malins födelsedag.

Sitter just nu i skolan och har ångest över alla skolarbeten. För en stund sedan lämnade vi in en hemtentamen och ett grupparbete, men trots det så verkar det som att listan med allt som skall göras bara blir längre för var dag som går. Innan jag gått ut den här skolan kommer jag garanterat att få en burnout, haha. Fydå.

På tal om lite roligare saker, en vän till mig fyller 20 år idag, så grattis på födelsedagen bästaste Malin! <3 Lillajulen blev en succé, och Malin som vi firade slapp inte ens ut på krogen (hon blev för full och började må dåligt, stackarn.), hahah. För oss andra blev det en krogkväll på Olivers Inn, en av dem bästa enligt mig!

Nu måste jag avrunda detta inlägg. Lektionen börjar strax och jag vill int komma för sent. Hur som helst, ha en bra måndag allesammans!

26 november 2010.

Sitter just nu hemma hos föräldrarna och dricker en kopp kaffe och äter julstjärnor (alltså bullarna, haha). Jag tänkte jag skulle visa bilder från lägenheten, före och efter tapetseringen. Så här kommer de..


Före.

Efter.


25 november 2010.

Tapetsering pågår....


NEW.


Vita/rosa länkskor med gelsula, precis vad jag behöver!


23 november 2010.

Hejsan! Min dag i några meningar; Dagen började med ett besök till Sensoteket här i Vasa från handikappvårdlära. Besöket tog cirka två timmar och efter det hann jag bara hem fram och tillbaka. Jag slängde i mig en matbit och körde iväg till jobbet. Efter jobbet har kvällen bestått av diskning, matlagning och en sväng till City Market.

Nu skall jag bara slappa och njuta efter en lååång dag!


JULPYNT.

Efter julmarknaden började jag med storstädning av lägenheten. Dock skippade jag vardagsrummet eftersom att de sista tapeterna skall upp denna vecka (ja, vi har fortfarande inte fått upp de mönstrade tapeterna) och då lär det bli ganska smutsigt och stökigt så lika bra att spara det.

Jag och Patrik har även plockat fram lite julpynt ikväll. Det är så mysigt med julbelysning! Tänk, på lördag är det lillajul och Malins födelsedagskalas. Julen närmar sig, jag tänkte säga sakta men säkert men tycker att snabbt och säkert passar bättre.

Men nu är det dags för movietime. Jag och älskling skall mysa på soffan, käka polkagris och se på en thriller. God natt!


NEW.


En låda med polkagisar och två söta hjärtan från julmarknaden.

Kan användas till mycket, t.ex. hänga upp handdukar eller foton.

En väska och ett fodral till telefonen från H&M.


21 november 2010.

Hej! Jag är inte ett dugg trött trots att vi hade avslutningsmiddag med fotbollslaget igår vilket innebar Amarillo och en sväng till Fontana. Det var ytterst trevligt att alla samlades och åt och diskuterade fotboll och annat tillsammans. Jag älskar vårt lag.

Idag är det julöppning som står på schemat. Nu sitter jag och väntar på att Jessica skall ringa så skall jag börja leta mig in mot stan :) Får se vad denna julöppning har att ge.

Åtminstone vet jag att en väska och ett "läder"fodral kommer hem med mig. Vi hörs!


19 november 2010.

Hej! Äntligen är denna skolvecka förbi! Jag kom hem för ca en timme sedan från att ha varit i skolan och lyssnat på befolkningsskydd och skrivit en tent i äldreomsorg. Huh! Det skall bli så otroligt skönt med helg! Jag har längtat så sjukt mycket!

Ikväll blir det en chillkväll med familjen. Imorgon däremot skall vårt fotbollslag servera kaffe på föreningens luciafest och på kvällen skall vi ut och äta till Amarillo. Myspys!

Nu skall jag se på the Vampire Diaries och Greys Anatomy och slappa på soffan!

PS. En skojig nyhet som jag vill dela med mig; Våra tränare gav mig chansen att få fara på fotbollsläger för att utecklas som fotbollsspelare. Resan är gratis och är över en helg i december. Hur nice är inte det? Jag hoppas att jag har möjlighet att fara! Tänk, så kanske ni ser mig i landslaget om några år? ;) Hahah.


JULKORT.

Lite smakprov på mitt julkortspyssel kommer här..



15 november 2010.


Haha, jag för en stund sedan. Jag ville pigga upp mitt hår med lite slingor, dock syns det inte så mycket nu när håret börjar torka. Men det är kanske lika bra, jag gillar diskreta slingor!


LÅTAR.

Medans jag sitter och mår dåligt av all tårta jag tyngt i mig och väntar på att Patrik skall bli klar med sitt läxläsande tänkte jag dela med mig två av de nyaste Kings of Leon låtarna.



14 november 2010 - Farsdag.

Hejsan! Idag är det ju farsdag, så grattis till alla pappor! Vi började morgonen med att fira Mikael, Patriks pappa och senare idag skall vi även fira Patriks kusin, min pappa och morfar. Det lär bli en hel del tårta och kaffe idag, huh. Efter födelsedagskalaset skall vi dessutom ut och äta pizza med Patriks familj och till råga på allt så har mamma gjort middag tills ikväll. Jag kommer antagligen inte att kunna gå senare idag, kanske jag rullar fram? Haha. Ha en bra farsdag allihopa!

13 november 2010.

Serietime -> Greys Anatomy, The Vampire Diaries.



12 november 2010.

Huh, äntligen kan man pusta ut för ett tag. Denna vecka har bestått av tre jobbiga tenter i mentalvård, finska och anatomi. FY FAN vad skönt att de är över säger jag bara! Det känns som att en stor jäkla sten lyftes bort från mitt hjärta, eller heter det hjärna i detta fall? Skönt som fan är det åtmistone.

Ikväll blir att att umgås med Patriks familj, mysa på soffan och se på Idol. Och bara njuta av livet!

10 november 2010.

Studera studera studera......


Min dag i franska sträck.

-Skola
-Desperate Housewives
-Tvätta två högar med kläder
-Loppis
-Ett skolarbete
-Handla mat
-Laga mat
-En runda på stan
-Kaffe med Rebecca
-Diska
-Rensning av mitt klädskåp
-Träning

....


Besök.

Efter en liten runda på stan på jakt efter farsdagspresenter gick jag och Rebecca hem till oss för en kopp kaffe och en kopp te. Nu sitter vi och snackar skit.


Jag bjuder på en bild från tisdagen. Nyktra?


FYND.

Efter att ha tvättat två högar med kläder fick jag för mig att åka en sväng till Adam&Eva loppiset, tur det. För titta vad jag hittade... EN KAVAJ FRÅN MANGO!


Bilden ger inte kavajen rättvisa, den är mycket snyggare på!


Ny kavaj, 899 kronor, dvs. 90€. Jag gav 40€ för den!  


8 november 2010.

Godmorgon! Steg upp klockan halv nio imorse, vi skulle ha lektion kvart över. Men hann bara utanför skolan så sa de andra på klassen att lektionen blivit inställd. Så det blev att åka hem tillbaka då, vi hade inga fler lektioner idag så. Skönt, nu hinner man ta itu med annat, som att städa och tvätta kläder. Jag skall sätta igång genast medans jag är någorlunda pigg!

Vårt nya köksbord och stolar som vi köpte igår.


6 november 2010.

Två år och elva månader idag med min favorit! Nu är det inte länge kvar tills vi får fira tre år tillsammans! Tre underbara år!

Dagens schema har bestått av mentalvårdstent, usch. Man hinner bara få en tent över så måste man börja på nästa. Ikväll skall vi och fira min vän Hanna :) Först förfest hemma hos henne och sedan krogen. Jag hoppar däremot över krogen ikväll, det har blivit så mycket krog på sistone och jag har inte tid heller med tanke på tenten som skall vara inlämnad på måndag. Jag skall dessutom köra till Helenelund ikväll, så det blir nyktert kalas för min del!

Nu måste jag börja göra mig i ordning. Ha en bra lördagskväll! och en bra Alla Helgona kväll!


5 november 2010.

Finskatenten är över och lägenheten är städad. Skönt! Nu åker jag hem till min familj och myser framför tv:n!


Chokladbollar.

Jag tänkte jag skulle dela med mig ett recept på väldens godaste choklsadbollar.



100 g smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
3 dl havregryn
3 msk starkt kaffe
+ kokosflingor

1. Smält smöret
2. Rör ihop socker, kakao, havregryn, kaffe och smör
3. Låt det stelna i kylskåpet en halvtimme eller lägg det i frysen en stund
4. Forma bollar och rulla dem i kokos.
5. Ät!

NJAM!!!!!!

3 november 2010.

Det blev sent igårkväll, och det känns idag. Matilda hade födelsedagskalas och efteråt blev det utgång. Vi dansade så mycket att jag knappt kan gå normalt idag. Mina fötter är så sjuka, stackarna.

Dagens program har bestått av skola, 90210, finska och frissa. Det blev ett varv via Hair Rewell Center, fy fasiken vad dyrt det är att klippa sig nuförtiden! 38,50€! Jag brukar ju ha Patriks mamma att klippa mig sådär annars, men nu var det akut. Jag stog inte ut med mina kluvna hårtoppar längre. Skönt att dom är borta nu!

Nu skall jag ägna mig åt lite tentläsning. Ha det bra!


NEW.

 


2 november 2010.

Wow. Exakt tjugoen dagar sedan jag skrev ett inlägg senast. Nästan en hel månad, snacka om bloggtorka. Har jag några läsare kvar ens? Jag hade nästan glömt bort att jag hade en blogg, haha. Jag skall försöka slärpa mig nu. Påriktigt.

Jag kan ju börja med att berätta om hur dagen har varit hittills. Jag har faktist hunnit med en hel del. Halv nio började dagens lektion, men lärarn var sjuk så det blev inte mycket av den. Istället gick vi till cafeterian och firade Matilda. Hon fyller 20 år idag, GRATTIS GUMMAN! <3 Sedan begav vi oss in till stan. Jag och födelsedagsbarnet gick runt på stan ett par timmar och kollade i de flesta klädbutikerna. Jag hittade ett par skor och en stickad tröja. Bilder på dem kommer upp senare.

Nu är det dags för ett avsnitt av Gossip Girl! Puss.


RSS 2.0