Påsken är räddad.

Choklad kan sänka blodtrycket.

"Den som suktar efter påskchokladen kan känna sig nöjd med nya resultat från tyska forskare. Deras studie pekar mot att choklad kan sänka blodtrycket och minska risken för igenproppade blodkärl."


Nice. Jag hittade just denna artikel på aftonbladet. Kanske den inte rör oss unga, men.... nog kan man väl ändå skylla på den här artikelen trots det, om man nu är en sån person som jag som käkar mycket choklad. Det är ju så gott.


Fika.

Efter skolan funderar jag och Sabina på att gå och fika. Sabbin är snål på morotskaka och för min del skulle det inte sitta fel med en stor kaffe och en kokosboll. NAMNAM. Kanske Rebecca åxå hänger med?


Sabina, Rebecca och jag som är ute på fjolårets Wasa by night. <3


Fniss.

Patrik bowned!

This fellow did 313 clicks in 30 seconds.
How many clicks can you make in 30'' ? Some of your friends think they are quick. Is Patrik the quickest one?
  
Jenny: ja härri.
Patrik: :D prov å sii vadu får!
Jenny: kan int, har lektion ;) jag tror han börjar fundera om jag sitter å klickar på muser allt vad jag kan. haha.
Jenny: musen*
Patrik: :D ja nå duska itt buri klick på na musar scher nu!
Jenny: hahah.

På fejjan, (Facebook).

Jag tror jag dör.

Ja, jag tror att jag dör när maj månad kommer.. Vi har fått så otroligt mycket med skolarbeten på senaste tiden, och allting kommer med en smäll. Här kommer en lista på vad vi kommer att plågas med så småningom:

- Föreläsningsdagbok för socioligilektionerna
- Övningsuppgift i forskning och utveckling
- Inlämning av gemensamt arbete i sociologi och socialpolitik
- Presentation av det gemensamma arbetet
- Tent i forskning och utveckling
- Inlämning av referat i svenska (10sidor långt arbete)
- Hemtent i socialpolitik
- Muntlig tent i finska
- Skriftlig tent i finska

+ mindre arbeten. SUCK.


Skolan.

Hejsan på er! Just nu sitter jag i skolans datasal och surfar. Vi har haft "svenska" lektion idag på morgonen och snart har vi "forskning och utveckling". Egentligen skulle vi ha åkt hem eftersom att den här senare lektionen är frivillig. Men så fick vi höra att vi skall gå igenom viktiga saker som vi kommer att behöva i vår övningsuppgift i denna kurs och som vi även behöver till lärdomsprovet som vi skall göra på vårt sista år här i skolan. Jag förstår inte varför vi går igenom sådant nu, jag kommer ju att glömma allt tills dess..

Hur som helst så blir det inget påsklov för vår del ännu. Det verkar som att alla andra skolor förutom vår skola får ledigt imorgon, suck. Why? Jag vill åxå ha påsklov. NU.

Bilder från i lördags.


Sofia, Caro, Malin och Josse.


Simone.


Jessica och Linnea.


Simone och jag. Vad har hänt med mitt hår? ...


Födelsedags barn #1, Laura.


Malin och Simone.


Födelsedagsbarn #2, Caro.


Malin, Simone och jag. Hmm, man kan ju undra vad vi håller på med.


Födelsedagsbarn #3, Jessica.


Malin och Jessica.


Jonnys händer, Josse och Jessica.


Jessica och Caro.


Tyvärr hade jag bara bilder från förfesten. Jag glömde min kamera hos Laura när vi for ut på krogen så det blev inga bilder därifrån.


Möte.

Om en halvtimme har vi fotbollsmöte på BK-vallen. Vi skall prata om spelregler (det kan vara bra med en uppdatering) och sådant som rör våra träningar och matcher med mera. Hoppas att tränarna bjuder på glass och vindruvor som de gjorde förra gången, haha.

Sååå.. Nu skall jag börja göra mig i ordning och sen sticka iväg! Ha det bra!


Tack mamma.

Mamma är supersnäll. Idag fick jag och Patrik en splitterny tvättmaskin av henne, trots att det är hennes födelsedag idag. Haha. Tack mami. Nu behöver vi inte släpa hem tvätten och börja tvätta längre, jippiii.

Haha.


Jamie.


(Jamie ligger i ett hörn och ser sur ut)

Jenny: Va ere me Guttin idag? An sir så sur ut.
Jennys mamma: Jo, jag blev lite arg på an idag.
Jenny: Huså?
Jennys mamma: Först åt han opp matin i koppin sin, sen pissa an i koppin......


29 mars 2010.

Skönt att vara ledig idag! Så jag passar på att vara hemma hos mami och papi för att fira mamma, hon fyller år idag. Grattis mamma!!!! Jag och pappa köpte rosor och ett presentkort till Vasa Day Spa åt henne i födelsedagspresent, aaaand she liked it! :)

Nu blir det kaffe och förhoppningsvis något gott att äta! ;)


Födelsedagsparty!

Vilken rolig kväll det var igår! Efter matchen i Seinäjoki gick jag och Caroline och köpte lite dricka inför kvällen. Sen for jag hem till lägenheten för att byta om och börja göra mig i ordning. När jag var klar promenerade jag iväg till Lauras där födelsedagsfesten skulle hålla hus. En del var redan i svängen (t.ex. Malin som började redan på morgonen, alkis?) när jag kom dit, haha, då var klockan runt sex.

Förfesten höll i sig ända till midnatt, då traskade vi iväg in mot stan. Jag, Caroline, Jonny och Jonas for till Olivers Inn för att fortsätta festa och ha roligt. Vart de andra försvann har jag ingen aning om? Haha. Hur som helst så stannade vi kvar tills det stängdes. Sen stack vi till Arbana för att käka pizza. På vägen dit fick Jonas en böteslapp av polisen, (han kissade upp längs en butikvägg). Efter att ha käkat en halv pizza och hört på turkar som suttit och flörtat med en gick jag hem.

Det var en lyckad kväll! Kanske kommer det upp någon bild senare, (jag har glömt kameran hos Laura).


Nytt.

Det här är nytt i min garderob.


En söt klänning till sommaren. Från Gina Tricot.


En top och en t-skjorta. Båda två från Gina Tricot


26 mars 2010.

Idag är det Lauras dag, hon fyller nämligen 20 år idag! Tusen grattisar till dig sötis! <3


Dålig uppdatering?

Hej bloggen! Ja, jag vet, jag har inte varit så duktig på att uppdatera på sistone. Det har varit så mycket med skolarbeten  och fotboll och nu är det ännu till på köpet pampasvecka och födelsedagar som skall firas.

Igår kom Zipper hit, så jag och Patrik har varit hundvakter. Patriks mamma och pappa som annars har hand om Zipper åkte iväg till Sverige igår så de kom hit med hunden. Han har skött sig bra. Han har varit rumsren och duktig på att visa olika trix till mina vänner, haha.


Zipper ute i snövädret.

Idag har jag och mina vänner varit och sett på Olympiaden, (tävling som hör till pampasveckan). Alla var på mycket bra humör och hade redan börjat knäppa en par öl. Jag for hem ganska tidigt eftersom att jag inte kan vara med och fira idag. Det beror på att jag snart skall på träning och jag har inte tid med någon krapula imorgon när vi sticker iväg klockan 10 till Seinäjoki på match, suck. Så för mig börjar firandet först imorgon. Ni som firar ikväll, ha så roligt! Festa åxå för min del! :)


The road.

Nu är jag äntligen klar med art therapy presentationen som jag skall ha imorgon. Så nu skall jag och Patrik se en film som heter "The road". Får se om den är bra? Patrik påstår i allafall att det är många som har sagt att den är det. Vi får se. Ha en mysig onsdagskväll!


Last night.

Hejsan på er! Gårdagen var otroligt rolig! Jag kom hem från aerobic/styrketräningen först efter klockan halv tio. Jag sprang i duschen och fixade mig så snabbt jag kunde och så traskade jag iväg till Sabinas. Där var det fullt ös redan med dricka, smått&gott att äta och spel. När klockan började gå mot elva bestämde vi oss för att börja gå mot Olivers Inn. När vi kom dit var vi tvugna att vänta en stund i kön innan vi slapp in, men det var absolut värt besväret. När det var vår tur att få komma in beställde vi några drinkar och resten av kvällen umgicks vi och dansade. Patrik var åxå där, så jag fick även dansa med honom (vilket jag älskar att göra för han är lika knäpp som jag). Vi kom hem efter klockan två och då var vi båda två så trötta så vi slocknade direkt!


(Bilden snattade jag av Matilda)

Idag har jag varit trött hela morgonen och förmiddagen, så nu funderar jag på att ta mig en tupplur innan det bär av på fotbollsträning!


Pampasvecka.

Japp. Nu är det pampasvecka och det inviger vi med Ollivers Inn ikväll! Patrik for iväg till sina polare för en timme sen för att fira, men för min del så blir det först efter träningen. Då sticker jag iväg till Sabina för att knäppa någon öl och sedan fara till Ollis för att umgås och dansa! Det skall bli skönt att få komma ut. Jag tycker jag bara har suttit hemma och jobbat på skolarbeten den senaste tiden. Jag blev äntligen klar med min temabok om missbruk idag, tur det, för den skall vara inlämnad imorgon.

Hur som helst, jag borde börja göra mig i ordning till träningen och sen förbereda mig inför kvällen så gott det går. Så att jag inte behöver springa runt som en gris och leta efter allt sedan ikväll. Träningen slutar först klockan nie så. Ha det bra!


Kladdkaka.


Nu när jag jobbat på min temabok hela dagen (och är fortfarande inte klar) så jag funderade på att belöna mig med en kladdkaka. Hur gott skulle inte det vara? Med vanilla på! NJAM NJAM. Mamma hade köpte en påse till mig och Patrik med kladdkaka fyllningen i färdigt. Det är bara att slänga i påsens innehåll i en kakform, så in i ugnen i 25min och vips så har man en kladdkaka. Det är ju smart om man har bråttom och inte hinner baka själv. Så tänkte att man skulle kunna passa på nu och testa om det är något man skall satsa på i framtiden?

 


Måste ta mig i kragen.

God morgon! Idag är en ny dag med nya möjligheter! Jag blir så glad när solen skiner! Det är nästan så att man skulle vilja vara utomhus hela dagen? Men det har jag inte tid med, jag måste ta mig i kragen och jobba med skolarbeten hela dagen, huj. Jag måste, jag har massor kvar att göra, och snart är det deadline. Men kanske en långpromenad i pausen skulle sitta bra? Hur som helst så måste jag börja jobba nu.


Jag som ger Malin en puss på Dallas. <3

Hos Malin.

Är hos Malin nu och gör mig i ordning till födelsedagskalaset ikväll! Laura är åxå här, hon sitter och plattar sitt hår och Malin donar med något i köket. Jessica borde komma när som helst hit åxå.

Idag när jag, Malin och Jessica var på shoppingrunda hittade vi massor med fina presenter. De kommer att bli glada! Det skulle i allafall jag bli. Jag hittade även en mocka jacka till mig själv. Den blir bara snyggare för varje gång jag ser och prövar den!

Visst snygg?

Vad skall man äta för pizza ikväll på Dallas då? Kanske man skulle pröva på något nytt? Jag äter alltid special operapizza. Det är så gott!

Presenter.

Malin ringde för en stund sedan. Vi kom överens om att vi skulle fara in till stan och köpa lite presenter. Det är så många som fyller nu. Idag skall vi på Sofias och Ninas födelsedagsparty till Dallas och nästa helj blir det att fira Laura, Caro och Jessica. Party party.

Nu måste jag börja packa inför ikväll! Ha en bra lördag!

Minimani.

Hejsan! Idag har jag redan hunnit med mycket. Jag steg upp tidigt idag för att fara med mamma till minimani. Vi handlade mat men hittade även några fina ramar för endast 1.99 styck. De var gjorda av trä och såg lite slitna ut. Snyggt! Mamma köpte åxå värmeskydd till mig så att det inte skall slita på håret när jag lockar/plattar det. Det är alltid bra att handla med mamma, då får plånboken stanna hemma, hihi.


Pipi.

Är hemma hos mami och papi nu efter en bra träningsmatch i snöovädret. Matchen slutade med 3-2 mot VIFK division 2 (vi förlorade), men det var en mycket jämn match. Så nästa gång tar vi dem!

Nu sitter jag och lyssnar på Jamies gnäll efter bebisarna, (Tindra födde tre valpar förra natten) och funderar på att gå och sova. Jag har en sån grym huvudvärk! Hoppas inte att jag håller på att bli sjuk. :(

Så gonatt på er! Sov gott.


Today.

Min dag började med en avskedspuss. Why en avskedspuss? Jo för att jag kommer inte att hinna träffa honey något idag. Han åker hem till sitt efter skolan och skall vara borta över heljen. Tråkigt, men det kan vara bra att vara från varandra några dagar åxå när man annars bor tillsammans och ses varenda dag. Det skadar inte, bara gör gott.

Från morgonen hade vi socialpolitik i skolan, det var en helt okej timme. Först satt vi och försökte lyssna aktivt i en timme eller två och efter det fick vi i uppgift att ta reda på svaren till några frågor vi fick. När skolan slutade släppte vi av Matilda vid busstation, hon åker hem till Ekenäs idag. Kanske hon har kommit fram nu? Jag, Sabina och Rebecca for till "Halonen" och köpte bokstäver till våra halare. De hade inga "N" bokstäver så jag fick nöja mig med "JAY" och Sabina med "Sabia", typiskt. Så nu måste vi vänta tills det kommer nya, förhoppningsvis innan Pampas. Sen blev det lite shopping för min del, stackars ekonomin. Det var inte mycket, men i allafall. I längden blir det ju några euron.

Nu sitter jag och skannar och printar ut grejer till min temabok. Efter det funderar jag kanske på att se något avsitt av någon serie och sen bär det av på fotbollsmatch! Önska oss Lycka till! ;) Ha det bra!

Här förbereder vi oss inför säsongens sista match, -o9.


Sådär.

Malin for hem just. Vi har suttit och planerat och jobbat i flera timmar nu. Japp, födelsedagsbarnen kommer att bli glada om det blir som vi hade tänkt oss, hihi. Men nu börjar det bli läggdags, socialpolitik från morgonen imorgon och efter det fotbollsmatch. Så jag behöver min sömn. Godnatt på er allihopa!

Besök.

Nu kom Malin hit på besök. Vi ska planera våra vänners födelsedagspresenter. Vi ska fira dem (Caroline, Laura och Jessica) nästa helj! :) Så nu sitter vi här och käkar karkki och funderar över vad de önskar sig så våra hjärnor brinner, nästan i allafall.

Nu skall vi börja på med något fint. Jag kan inte berätta vad. Så hejdå så länge.


Grattis till Jenny.

Japp, grattis till mig. Imorse hade jag mörkerkörning, på en simulator vid bilskolan. Så nu är mitt andra skede över, dvs. det "riktiga" körkortet är avklarat. Wee. Nästa gång är först när jag fyllt 70, det är ett bra tag tills det ännu.... Så nu är det bara att lämna in mitt intyg till polisen och så är det packat och klart.

Jag måste bara se till att jag inte glömmer att lämna in intyget. Jag hörde nämligen nyss om en tjej som hade tagit andra skedet för två år sedan, men glömt att lämna in intyget till polisen och som hamnade fast för att ha kört utan körkort. Då var det bara att börja om från början för henne, dvs. ta om körkortet. Hujdå. Det vill man ju helst inte göra, i allafall inte jag.


Nytt.


Fick ett paket på posten idag som innehöll detta, en bikiniövredel (nedredelen kommer senare), ett par tights och ett par skor från H&M. Gud vad jag har väntat länge.


En tunika, en kofta och ett par jeans från Gina Tricot.

Mys.

Haloja! Träningen var både tung och rolig! Jag sprang säkert 10km, okej kanske inte. Hur som helst, nu sitter jag hos Mattan (Matilda) med Rebe (Rebecca) och Sabbin (Sabina). Vi skall bara mysa och ta det lungt. Jag fick höra att temabokens deadline har blivit framflyttad, så ingen brådska med den just nu.

Nu skall jag vara lite social med mina vänner. Ha en skön onsdagskväll!


En bild på oss från hösten. Party party.


Andra delen avklarad.

Sådär, nu var andra delen av dagens andra skedet avklarat, teorin. Bilskoleläraren satt och babblade någon timme om varför vi har andra skedet i Finland och så såg vi på olika videoklipp. Imorgon blir det mörkerkörning klockan tio och när det är avklarat så får jag mitt intyg, skönt.

Jag var just en sväng till Gina Tricot, eller rättare sagt två. Jag skulle köpa ett par jeans som jag har kollat på. Jag hittade även en söt blus som kostade bara 4.90! Men när jag kom hem märkte jag att det var ett flera centimeters stort hål som hade döljt sig under alarmploppen. Så då fick jag traska tibaks. De var trevliga i kassan och gav mig en ny direkt från lagret. Så det var ju snällt av dem.

Nu skall jag göra något att äta, sedan bär det av på fotbollsträning.


Första delen avklarad.

Nu är första delen av andra skedet avklarat för idag! Vi var ute på halkbanan och slirade, det var riktigt skoj!

Före vi for ut på halkbanan fick frivilliga sitta i en bil som snurrar runt och hamnar på taket och så skulle vi få lära oss hur man tar sig ut utan att skada sig. Jag tog det som en självklarhet att pröva, jag menar, tänk om man hamnar i en sån situation i framtiden, och så vet man inte vad man skall göra? Hellre lär man sig än bryter nacken av sig. Konstigt nog var det bara jag som ville testa på, sen var det nog en tjej som hakade på så vi satt i bilen samtidigt. Inga andra frivilliga. Jag tyckte det var roligt att hänga i luften i bilen, det kändes som om man var på en nöjespark, haha. Plus att jag lärde mig hur man skall göra om man hamnar på taket.


Den här bilen satt jag i, som snurrade runt och hamnade på taket.

Nu är jag hemma hos mami och papi och dricker en kopp kaffe, gott. Andra delen börjar om en timme, dvs. teoridelen. Så jag skall slurpa i mig koppen nu och åka vidare! Ha det bra!


Nati.

Jag och Patrik har just myst på soffan framför tv;n, vi har sett Rocky 4. Rocky äger. Eye of the tiger. Men nu är det läggdags! Jag måste stiga upp så tidigt imorgon när jag skall på halkbanan och slira, (andra skedet fortsätter i morgon). Så godnatt på er!


Ny design.

Som ni märker så har jag äntligen fått koll på hur man designar sin blogg. Tack för det Matilda! Så nu är det pågång. Eftersom jag inte är så erfaren ännu så går det ganska trögt, men jag tycker nog att jag har kommit en bit framåt med min bloggdesign. Jag är ännu inte riktigt klar, men jag tänkte ta en paus nu. Jag har inte tid att sitta och designa min blogg hela kvällen!

Nu skall jag gå i duschen, sen blir det att jobba med min temabok, (har massor kvar att göra, blä!) och efter det myspys (skrev i misstag myspiss först, hopps.) med älskling.


ZzZzz.

Just nu sitter vi (jag, Sabina, Matilda, Rebecca och Sarah och resten av klassen förstås) i skolan och har lektion i klientarbete. Vi lär oss olika strategier för att möta ilska, vrede och aggressioner. Det märks att ingen av oss deltar i lektionen, stackars Mona. Jag sitter och bloggar i brist på annat, Sabina skriver en rapport till sin temabok, Matilda och Rebecca halvsover och Sarah försöker verka intresserad.

Nu börjar det bli dags för mat, gott. Ha en bra dag!

15 mars 2010.

Hejsan! Jag och Patrik kom just hem till lägenheten. Vi har varit på middag hem till mami och papi och så har vi fört min lilla skrutt bil till roboten. Jag saknar min bil, min lilla eco opel.


Vad skall man göra nu då? Kanske se en film? Chill blir det hur som helst.


Ny matta.

Jag och Patrik har köpt en vit lurvig matta till vårt vardagsrum. Den passar riktigt bra under vårt vardagsrumsbord. Vi fyndade den på Anttila, för endast 45€! Rea= Nice x 1000.


Så här ser det ut nu.


En bättre bild på mitt nya hår.


Ekonomisk körning.

Japp, jag har äntligen börjat på med andra skedet. Jag trodde aldrig att det skulle bli av, det är bara 1½ månad tills mitt nuvarande körkort går ut, hoppsan. Men det var mami som tvingade mig att ta tag i det (tack mami för det), så nu är det pågång! Imorse hade jag "ekonomisk körning". Första gången jag körde förbrukade jag 4,7 l/100 km och andra gången 4.3 l/100 km. Alltså en förbättring på -0,4. Ganska bra va?


Mitt nya hår.

Äntligen fick jag mitt hår färgat. Så nu syns ingen hemsk utväxt, skönt. Jag har åxå gjort slingor i håret, det var meningen att de skulle bli ljusare men någonting gick fel, kanske var håret vått från den bruna färgen? eller så var det för att jag har så mörkt hår så det tog inte på lika bra. Hur som helst, slingorna blev kopparfärgade och jag är nog helt nöjd! :)


 
Kollar man noggrannt så ser man nog slingorna. De syns bättre när det är ljust.


Pixnedans.

Hej bloggen! Här kommer några försenade bilder från Pixnedansen i lördags..


Susanne och jag på dansen.


Haha, grabbarna.


Jag, Mik och Sus. Patrik, är det du som har fotat så här oproportionellt? Ha.


Petter ville åxå vara med på bild.


Jonny och jag.


Jag och mitt hjärta. <3


Pusskalas.


Snyft.

Hejsan allihopa! Jag kom just hem från Malins, for dit en sväng medans de nya ägarna är och hämtar hundvalparna. Jag trodde att de hade hämtat dem redan men när jag kom hem så var de fortfarande här. Så nu gömmer jag mig här i sovrummet, haha. Det känns tråkigt att de skall lämna oss nu, sötnosarna. Det kommer att bli så tyst, inga små busar som springer runt i huset mera.

Men kanske kvällens dans får mig att tänka på annat! Så jag skall så småningom börja bege mig söderut! Ha det bra!


Äntligen.

Imorgon skall jag få mitt hår färgat! Finally. Det ser verkligen bedrövligt ut nu med min flera centimeters ljusa utväxt, huj. Men det blir inte bara färgning av utväxten, utan även ljusa slingor! Jag tyckte att det skulle passa bra med lite ljusare nyanser i håret åxå, nu när det börjar bli vår! Hoppas det blir bra! Det blir det säkert.

Nu skall jag börja leta mig till sängs, det blir en lång dag imorgon!


Sötisar.

Jag måste bara lägga upp två bilder på våra underbara valpar. De har blivit mycket större och busigare nu än vad de var för någon vecka sedan. De är nu sex veckor gamla.



Winterstar.


Winterkiss.


Hejsan allihopa!

Just nu sitter jag och bloggar från Jungsund! Mamma behövde bilen så. (Jag lånar mina föräldrars eftersom min ännu inte är fixad, men på måndag skall den till en "robot" som skall dra ut plåten!)

Skönt säger jag bara! Nu är denna skolvecka över, är ledig imorgon så! :) Ännu en härlig sovmorgon, me like! Imorgon skall jag börja på med min temabok om missbruk, arbetet skall vara inlämnat i nästa vecka. Sen skall jag bara chilla resten av dagen, nästan iaf, kom på att jag har träning på kvällen.

Ikväll kommer Laura till oss, vi ska se på någon bra film och mysa med chips och dipp och pistachnötter såklart! Det skall bli skoj! Det är så längesen vi träffades sist! Okej, senast var igår, men det var på träningen så det räknas inte.

Nu skall jag passa på att tvätta några kilo kläder! Ha det bra!




Vill resa NU!

Jag satt just och kollade igenom bilder från olika södernresor jag varit på, bl.a. Spanien med älskling och Cypern med mina brudar. Jag kom fram till att det skulle vara otroligt skönt att resa utomlands nu för några dagar. Kanske Kap Verde? Det verkar som ett mycket mysigt ställe..



Today i have..

Gokväll! Jag tänkte att jag skulle passa på att skriva ett inlägg nu om hur denna dag har sett ut, om det är någon som undrar.

Idag var vi ju på studiebesök, och precis som jag antog att det skulle vara så var det riktigt intressant! I mitt senaste inlägg skrev jag att vi skulle till en missbrukarvårdsklinik, men det blev två stycken! Det andra besöket var mer intressant eftersom de hade personer med erfarenhet av missbruk som berättade om sina egna liv, hur de hamnade i missbruket och hur de hade det nu. Den ena hade växt upp med en underbar barndom men när han testade på att använda knark för första gången var han fast, då var han 14 år gammal. Den andra hade växt upp med missbruk i familjen, han berättade att när han för första gången magpumpades var han bara två år gammal, tragiskt sånt där.. Men huvudsaken att de är på bättringsvägen nu! Jag skulle nog kanske kunna tänka mig att arbeta inom detta område i framtiden, vem vet.

Idag har jag åxå varit på fotbollsträning och käkat glass i stora lass. Jag älskar glass! njam.



Studiebesök.

Good moorning sunshines! Idag är jag uppe tidigt! Det är nämligen så att vi skall på studiebesök till en missbrukarvårdsklinik och det tar en stund att köra dit med bil. Det skall bli riktigt intressant! Igår fick vi extra tid på lektionen att fundera över frågor man skulle kunna ställa idag, frågor som t.ex. hur många klienter som finns där, i vilken ålder dom är, för vilket missbruk de är där för (alkohol? narkotika?) osv.

Kollade just på klockan och kom fram till att jag måste sluta nu, annars hinner jag inte äta något! Så hejdå, ha en bra dag!



Movie time.

Träningen var riktigt bra idag, lagom tungt! Så nu är jag trött i både armar och ben.. Det var meningen att jag skulle fara till Matilda efter träningen men eftersom den drog ut så länge så var det lika bra att jag stannade hemma. Annars skulle jag bara hunnit dit och tillbaka!

Nu skall jag och Patrik mysa på soffan och se en film, "2012". Ha en skön kväll och gonatt på er!



Stay Cool!

Nu har jag suttit och skrivit ett bra tag på ett skolarbete, så nu känns min hjärna som ett ruttet äpple så jag tänkte att det är väl dags att sluta för idag.. Det är endå dags för Zumba/styrketräning om mindre än en timme! Så jag borde börja byta om. Men först tänkte jag att jag skulle skriva ett inlägg, aktiva jag, haha.

Patrik har just plockat fram en dansmatta, men han har inte fått den att fungera än så länge. Vem vet, kanske han aldrig får den att fungera..... Det hoppas vi inte på, jag ser fram emot att shejka bort några extra kilon, haha.

Nej nu måste jag nog ta och börja byta om, vill inte komma försent till träningen! Hejsvej!

Haha, föressten om någon undrar varför mitt inlägg heter "Stay Cool!" så är det för att jag inte kom på något bättre, fick idén när jag såg dansmattan! (det står det i mitten på den)



Nice.

Hejsan bloggen! Jag kom just hem från skolan, vi hade endast tre timmar klientarbete så det blev en kort skoldag idag. På något sätt var det roligt att "börja skolan igen", (känns som att man inte varit där på evigheter nu när det har varit sportlov) för man fick ju träffa sina vänner och de övriga i klassen igen!




Haha, jag som lekte med kameran medans jag väntade på att bli upphämtad till skolan.


Påväg hem från skolan körde vi förbi gallerian här i stan, jag lade märke till att Fanletti hade Outlet så jag gick dit en sväng, (för de som inte vet, jag älskar hårvårdsprodukter!!) Här kommer en bild på vad jag köpte.


Spray-wax samt balsam och inpackning för lockigt hår. Detta för endast 15€!! Jag gick alltså cirka 30€ på plus!! NICE!!

Nu något mindre roligare, måste diska.. Det ser ut som en enda röra i köket!




Godnatt!

Nu börjar det bli dags att gå och sova! Har första skoldagen imorgon efter det sköööna sportlovet plus att jag börjar bli sömnig! Det har varit en lång dag idag. Den började med en skön sovmorgon som sedan fortsatte med shopping med Bina och Matilda, (jag köpte lite smått och gott till mig själv och två födelsedagspresenter till Patrik, men kan tyvärr inte berätta vad för jag vet att han är inne och kikar här på bloggen ibland). Efter shoppingen skjutsade jag Patrik och hans en vän till italienskan och själv for jag hem och hjälpte mamma att skotta snö, (det hade rasat ner från taket och det var tungt så tusans!). Sedan fortsatte dagen med att jag hämtade upp Patrik från italienskan och så for vi till butiken och handlade mat. Och efter det besökte vi min mommo och moffa! Det borde man göra oftare, när man minst anar det kan det vara för sent, så jag säger bara ta vara på era nära och kära! Nej nog om det, nu skall jag gå och lägga mig! Hoppas jag får sällskap, hihi. Gonatt!



Hittade några bilder från vår fotbollsavslutning 2009.

Vi var på kryssning, hade lajbans och shoppade loss i Stockholm!


Nästan hela gänget, fy fabian vad jag saknar detta fotbollslag!

Jennika och Mailn. <3

En seriös bild på mig och Laura, haha. <3

Förutom att dansa hela natten satt vi även under en trappa och hade skoj, haha.

När vi kom till Stockholm var det shopping som gällde!



Hemma-spa.

Jag och Patrik har just kletat in varsin "mask" i våra ansikten, och snygga var vi, haha. Jag testade en ansiktsmask med choklad. Det doftade faktist choklad, med om det smakade som det doftade vet jag inte, vågade inte testa, ha.

Så här roliga såg vi ut...


Vi.

Haha. Skulle jag passa som mörkhyad?



God morgon bloggen!

God morgon! Jag och Patrik ligger fortfarande i sängen fast klockan börjar gå mot tolv. Det kanske börjar bli dags att stiga opp, haha. Vi har det så bra här, jag är på datorn och han ligger här brevid och halvsover, han är ännu trött sen heljen, stackarn.

Jag märkte igår att jag och min favoritklass är fortfarande ledig idag från skolan, skönt! Bra start på den nya veckan! ;) så dagens planer är att gå på stan en stund och köpa en present åt älskling (han fyller först i april men jag tycker inte om att vara ute i sista minuten). Efter det ska jag hem en sväng till mamma och pappa och ikväll blir det bara mys med älskling.

Nu skall jag krypa ner under täcket en stund också! Ha det bra!



GUESS WHAT!

Idag när jag gick på stan så kunde jag inte hålla mig från att köpa ett par nya vita Converse! Hihi..

Ha, det var lite pinsamt i kassan när jag köpte dem. När jag hade betalt skorna och var påväg att gå så kom jag på att man borde få rabatt om man har studiekort, vilket jag har. Så jag utbrast: "Hey, borde man inte få rabatt om man har ett Lyra studiekort?" Så suckade kassatanten och sade: "Jo, det får man...." Så hon fick överföra pengar tillbaka på mitt bankkort, och sedan slå in det sänkta priset och sen dra bort det från mitt bankkort. Det tog en bra stund och hon verkade lätt irriterad och sen smällde hon på ett leende och gav mig mina skor. Hoppsan.

Men jag tyckte det var värt besväret för jag fick ju mina Converse nästan 10€ billigare, vilket är mycket bra om man är fattig studerande! ;)



Heljen är över.

Vilken helj detta har varit..! Nu menar jag inte att det har hänt en hel del utan tvärtom! Jag har bara varit hemma och legat på soffan och käkat gott.. Nu blir det ändring på det! Jag skall så småningom åka in till stan, städa lägenheten och fixa till badrummet (har köpt lite nytt smått och gott), så ska jag kanske gå på stan en stund (de har opp idag trots att det är söndag, läste det på tidningen!) och ikväll blir det träning med fotbollslaget! Härligt! När jag kommer hem från träningen förväntar jag mig att älskling har kommit hem (har inte sett honom sedan i torsdags när han stack iväg på LAN), skall bli skönt att få sova med honom inatt, har sovt jättedåligt och drömt en massa mardrömmar medans jag varit hemma hos mamma och pappa.. Tvi och blä.

Nu skall jag börja packa och sedan bege mig in till staden! Ha det bra!! :)



Ett måste.

Ett måste för mig i vår och i sommar är ett par nya Converse, och ett par vita såklart! Jag älskade mina gamla och använde de så mycket att det knappt finns någonting kvar av dem, haha. Börjar absolut bli dags att skaffa ett par nya! 


 Converse converse converse, vill ha nu.



Inredningsdekaler.

Det blir allt vanligare med inredningsdekaler, och jag blir allt mer sugen på att skaffa! Det skulle gärna få vara något citat eller en bild i form av t.ex. en blomma eller ett träd. Men jag kan inte bestämma mig för vad exakt jag vill ha, det finns så mycket att välja på...

Kanske det här? ...


"Kärleken övervinner allt"



Fördelarna med spikmattan.

I mitt senaste inlägg skrev jag ju att jag skulle ägna mig lite tid åt spikmattan, and guess what, jag gjorde. Det var faktist riktigt skönt! Jag har aldrig prövat en spikmatta förut så jag tänkte att jag skulle passa på nu att låna mammas, (ja jag vet, jag var sent ute, haha). Hur som helst så tyckte jag att det var otroligt skönt och avslappnande! Jag rekommenderar verkligen en stund på mattan! ;) När mamma köpte den så kom det med en broschyr där det stod de tio främsta fördelarna med spikmattan, dessa är.... 

1) Minskad värk i rygg, nacke, axlar, höfter och leder

2) Förbättrad blodcirkulation

3) Ökad energinivå

4) Känsla av avslappnande

5) Minskad muskelspänning

6) Höjd endorfinnivå (må-bra hormoner)

7) Ökad syresättning i kroppen

8) Förbättrad sömn

9) Höjd förbränning

10) Förbättrad mental hälsa


Det har varit mycket prat om dessa spikmattor om de är till någon nytta eller inte.. Man får ju tro vad man vill, men det ju värt att pröva! Den kan ju inte skada utan bara göra gott!



Spikis.

Kom just hem från att ha varit och storhandlat med mamma. Det fanns knappt någonting kvar i kylskåpet men nu är det fullt igen, nam nam. Mamma köpte även en ny badrumsmatta till mig och Patrik, för hon tyckte att jag hade varit så duktig idag när jag hade skottat hela hundhagen, haha. Det var ovanligt lite folk ut och handlade idag, vilket var skönt! De har väl annat för sig än att handla nu när det är sportlov, ha.

Nu skall jag göra någonting gott att äta och sedan bänka mig framför TVn. Efter det tror jag att jag skall ägna mig lite tid åt den här...



















Armmuskler.

Huh! Idag har jag spenderat flera timmar utomhus. Jag har skottat snö i vår hundhage så nu har jag armmuskler för fler, haha. Det kanske inte låter så jobbigt, men med flera meter hög snö och två stora hundhagar så var det väldigt tungt. Hundarna blev i allafall glada när de äntligen kan ta sig fram här och var. Jag får se det som "dagens träning", eftersom jag inte slipper på någon fotbollsträning idag :(



Paket x2 idag.

Idag före jag for hem gick jag i några klädbutiker, men jag hittade inget speciellt. Studiestödet kom ju idag så därför blev man extra shopping sugen! ;) men kanske lika bra att jag inte hittade något, de kan ju vara bra att spara pengar. När jag kom hem till mamma och pappa från "shoppingrundan" hade jag fått ett paket på posten, dvs. det jag beställde i söndags!

Här kommer en bild på vad paketet innehöll.



En söt klänning med spetsärmar och en mysig tröja med paljettaxlar.



Tropiclandia.

Kom nyligen hem från Tropiclandia! Jag och Patrik for dit för några timmar sedan för att bada och käka pizza! Vi hade det rikitigt mysigt! trots att det kryllade av småbarn överallt, haha.




 

Fotografier.

Yes! Nu har mina fotografier kommit som jag hade beställt efter!





Tisdag.

God morgon! eller god förmiddad snarare!

Oftast skriver jag ju minst ett inlägg per dag, men igår blev det inget inlägg på hela dagen. Jag var alldeles för upptagen och sedan var jag så trött så jag orkade helt enkelt inte. Men om det är någon som är intresserad av vad gjorde så var det allt från att köra snöskoter med Patrik, klippa håret (Patriks mamma har frisörutbildningen så det var hon som klippte mig), se på två fotbollsmatcher, dricka kaffe med Patriks en polare, Jonas till att köra hem i snöovädret (man såg knappt vägen och det var halt till tusen, plus att bakluckans lås på bilen hade förfrysit sig så den gick inte fast ordentligt, så jag var tvungen att köra 60 hela vägen, najs....). Dessutom beställde jag en massa fotografier igårkväll, det är så tråkigt att ha dem på datorn, när man kan ha dem i ett fotoalbum! :) Så de borde dyka opp inom 2-3 dagar.

Idag däremot skall jag kanske jobba lite på mitt skolarbete och bara ta det lungt. Sedan bär det av på styrketräning. Efter det blir det Hannas, hon skall ha inflyttningsfest ikväll. Så jag ska dit en stund, och är det bra där kanske det blir Ollis efteråt.

Men nu skall jag ta och äta lite morgonmål, har nämligen inte ätit någonting ännu!





Den här filuren har jag fått "stå ut med" hela heljen! Hans namn är Zipper.





































RSS 2.0