Party.

E hos Matilda nu med Sabina, Rebecca, Rebeccas pojkvän Ediz och hans en polare. Har suttit och käkat chipo och dipo, popcorn, pistachnötter och vindruvor, och druckit någon öl.

Nu måst jag TYVÄRR sluta, datorn är så populär.. Ha en skön tisdagskväll! :)



  



 


Ollistisdag.

Vilken morgon.. Steg opp klockan åtta, åt morgonmål och gjorde mig i ordning. Var ovanligt trött fast jag gick och lade mig tidigt igår. Rebecca, Matilda och Sabina kom och hämtade mig strax före nio och när vi kom till skolan ringde Sarah och sade att morgonlektionen hade blivit inställd. AAARGH... Det var bara att köra hem tillbaks då.

Idag har jag varit duktig. Jag har diskat, dammsugat och tvättat golvet i lägenheten och så har jag torkat damm. DESSUTOM var jag just och handlade lite mat och pistaschnötter inför ikväll, de e så att vi ska vara hos Matilda och sedan kanske det bär av till krogen, de e ju ollistisdag idag så!

Nu borde jag byta om och göra mig i ordning, sedan och hämta Sabina! Bye! :)



Måndag..

Började skolan kvart över nio, vi hade första lektionen av kommunförvaltningskursen idag, tråkigt var det. Bara en massa snack om varför vi har kommuner och vad de gör och vad de är bra för m.m.. Istället för att lyssna satt vi och skrev i våra kalendrar och planerade min och Sarahs födelsedagsfest, det är ju så att jag och Sarah snart fyller 20! :) tänk vad tiden går fort.. Jag återkommer till födelsedagsfesten om några dagar, när den börjar närma sig, de e ju trots allt nästan två veckor ännu tills dess..

Idag var jag och pappa och köpte en ny telefon till mig i födelsedagspresent, det blev en Nokia 5530, jag e suuuupernöjd! :) Tack för den säger jag bara!

Jag sade till mig själv och till min pojkvän imorse att vi skall gå och lägga oss tidigt ikväll, eftersom vi alltid e så trötta om mornarna. Så det är nog bäst att jag sätter igång med finska läxan nu och sen blir det desperate housewives och sängen! ;) och Patrik såklart. Gonatt!


My new phone! Krr!








Hoppsan...

Patrik frågade mig för en stund sedan: "jaha, hur går det med bloggskrivandet nu då?" och jag svarade: "hoppsan, den hade jag redan glömt bort.". Jag hade helt glömt bort att jag hade skaffat mig en blogg, därför blev det inget inlägg igår. Jag antar att jag inte kommer att skriva varje dag, men iaf så ofta jag kommer ihåg och har möjlighet.

Idag har jag ägnat min dag åt sovmorgon, promenad med Zipper, middag, finska läxor och min pojkväns snöskoter. Finska läxorna tog mig flera timmar, och ännu är jag inte klar, det är konstigt att fastän man har läst finska i över tio år kan man endå ingenting. Konstaterade att finska måste vara ett av världens svåraste språk... Snöskoteråkturen var mycket mer intressant och skojjigare, fast man var livrädd att falla av när som helst...!

Just nu är vi hos Patriks familj och väntar på besök av hans en polare. Så nu blir det att sätta på en kaffepanna och sedan får vi väl hitta på något skojj att ägna denna lördagskväll åt. See ya later...

Ha en skön lördagskväll!



Mitt första inlägg.

Finally. Jag vet inte hur länge jag har funderat på att skapa en blogg, men nu blev det äntligen av. Vad ska man skriva i sin blogg då? Jag antar att det bara blir tråkiga inlägg om mina tankar och händelser av olika slag. Matilda blir iaf glad, haha.

Idag steg jag opp klockan elva, hade ingen skoldag idag. Jag såg på desperate housewives fram till klockan tre,  Matilda och Rebecca kom på besök. Vi satt och diskuterade en stund och sen gick vi på bagels och kaffe till Wayne's coffee. Efter det for jag och köpte en present till pappa som fyllde år igår, jag köpte en stickad tröja från Dressman, ou jee. När klockan var sex for jag och min underbara sambo Patrik hem till min familj och åt middag, mamma hade lagat makaronilåda och hallonpaj, NJAM. Nu sitter jag i soffan och skriver mitt första inlägg. De blir att chilla resten av kvällen. Vi hörs, I guess..



Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0